Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Valkuilen wanneer je verhuist naar een andere kantoorruimte

| door

Niemand houdt van verhuizen, maar we doen het allemaal diverse malen in ons leven. Niet alleen privé, maar ook zakelijk wordt er met enige regelmaat verhuisd.

Heb jij een nieuwe kantoorruimte op het oog? Trap dan bij de verhuizing niet in één van de volgende valkuilen.

Onderschatten hoe lang er voor nodig is

Afhankelijk van hoe je plant, gaan zaken zelden sneller dan verwacht of gehoopt. Wanneer je zoveel mogelijk in bedrijf wil kunnen blijven rondom je verhuizing, loop je het risico te onderschatten hoeveel tijd de verhuizing in beslag gaat nemen.

Wees dus voorzichtig met verwachtingen en toezeggingen aan klanten, en neem altijd een ruime marge. Dan is er ook veel minder reden om in de stress te schieten omdat dingen niet lopen zoals jij dat graag zou willen.

Verhouding ruimte/spullen verkeerd inschatten

Misschien kies je voor een verhuizing omdat je met je huidige kantoor een te grote broek aan hebt en wilt besparen op vaste lasten. Wellicht verhuis je omdat je naar een betere locatie wilt, maar is het gevolg daarvan dat je voor relatief veel geld minder kantoorruimte overhoudt.

In beide gevallen heb je minder ruimte om spullen kwijt te kunnen. Niemand wordt gelukkig van een kantoor waarin je aan alle kanten omgeven wordt door opgestapelde spullen. Heb je te veel spullen voor om in je nieuwe kantoorruimte kwijt te kunnen, maar wil je de spullen wel behouden, huur dan een opslagruimte.

Een goede opslagruimte is beveiligd en heeft vochtregulering. Of je nu opslagruimte in Heerlen, in Groningen of opslagruimte in Sittard zoekt: het is er, dus doe er je voordeel mee.

Internet niet op tijd geregeld

Waar zouden we zijn zonder het internet? Momenteel hangt de wereld, en zeker ook de zakenwereld, ervan aan elkaar. Zonder werkende internetverbinding ligt je bedrijf lam. Daarom is het zaak om ervoor te zorgen dat je op de dag van verhuizing al werkend internet in je nieuwe kantoorruimte hebt.

Dat betekent dat je op tijd moet zijn met het regelen hiervan, want het is vaak niet zo dat het dezelfde dag of de volgende dag meteen voor elkaar is. Houd je hier geen rekening mee, dan schiet je jezelf in de voet en ga je een frustrerend begin van je werkzaamheden op de nieuwe locatie tegemoet.

Adreswijziging vergeten door te geven

Helaas komt bij een verhuizing ook iets vervelends als het moeten doorgeven van je adreswijziging kijken. Dat is niet met één druk op de knop gebeurd.

Jouw klanten moeten op de hoogte zijn, je bank, je leveranciers, de Kamer van Koophandel en ga zo maar door. Maak een lijst van alle mensen en instanties waar je te mee te maken hebt en laat deze, als je collega’s hebt, ook door hen nog een keer nalopen op compleetheid.

Doe je dit niet zorgvuldig, dan zaai je problemen voor in de toekomst.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.