Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden
Als webshopeigenaar ben je altijd druk. Niet alleen met de webshop zelf, maar ook om nieuwe ideeën vorm te geven en als bedrijf te innoveren. Een van de manieren waarop je jezelf als webshop kunt onderscheiden is door de wijze waarop je je producten verpakt. Dit lijkt misschien een routineklusje, maar is van essentieel belang om de aandacht van de klant te trekken en de juiste ervaring te bieden.
Ook zit er een praktische kant aan. Door op de juiste manier te verpakken, zorg je er namelijk ook voor dat de producten veilig en op de juiste plek aan zullen komen. Het kiezen van goed verpakkingsmateriaal is dus belangrijker dan je denkt. Maar waar let je eigenlijk op bij het verpakken van producten?
Allereerst is het natuurlijk belangrijk dat het pakket op de juiste plek aankomt. Daarom moet je over een duidelijk en professioneel verzendlabel beschikken. De meeste grotere webshops maken hierbij gebruik van een industriële printer om zo hun labels snel uit te kunnen printen. Deze labels bestel je vervolgens bij kwalitatieve shops.
Een goed voorbeeld is Etikettenkoning.nl. Het is belangrijk dat het adres duidelijk zichtbaar is. Let er ook op dat je het adres minimaal twee keer controleert alvorens je deze aflevert bij een bezorgpunt in de buurt. Er kunnen gemakkelijk drukfouten gemaakt worden en ook een spelfout is snel gemaakt. Om te voorkomen dat het voor de bezorger straks lastig is te achterhalen waar het pakket bezorgd moet worden, is het daarom altijd goed om het verzendlabel meerdere malen te checken.
Veel bedrijven maken de fouten om een te grote of juist te kleine verpakking te kiezen. Als de doos of verpakking te groot is, kan het product gaan bewegen. Bovendien is er dan veel lucht in de doos, waardoor deze gemakkelijker indeukt en hij onvoldoende bescherming biedt aan het product. Is de verpakking te klein? Dan kan het product beschadigingen oplopen doordat er te veel wrijving ontstaat met andere producten of de doos zelf.
Daarom is het altijd belangrijk om verschillende formaten in huis te hebben en goed te kijken naar welk maatje je nodig hebt om de producten goed en veilig te kunnen verpakken. Als het goed is blijft er altijd wel wat ruimte over. Deze ruimte vul je op met materiaal. Denk aan schuimvlokken, bubbeltjesplastic of extra papier. Zo voorkom je dat het product veel bewegingsruimte heeft.
Is een product breekbaar of loopt men het risico dit te beschadigen als ze hier met een mes langs gaan om hem te openen? Dan is het belangrijk om waarschuwingstape te gebruiken. Er zijn verschillende soorten verkrijgbaar. De bekendste is degene die: ‘Pas op, breekbaar!’ toont, maar er zijn ook andere soorten.
Bij breekbare producten is dit niet alleen een waarschuwing voor de ontvanger, maar ook voor de bezorger. Zo voorkom je dat er te hardhandig met het pakketje omgegaan wordt. Je kunt nooit helemaal voorkomen dat een product breekt, maar zo wordt het risico wel veel minder groot.
Leave a Reply