Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

10 gewoontes die jou op kantoor niet populair maken

| door

Dit artikel is geschreven door Eduard Schaepman, Chief Tribes.nl

eduard schaepman maori

We brengen steeds meer tijd door op kantoor.

Meer zelfs dan met vrienden of familie.

Dat kan zorgen voor ergernis.

Onlangs is er een online onderzoek gehouden over de gewoontes van mensen op kantoor.

Er werd gevraagd wat de meest ergerlijke momenten zijn van collega’s.

[the_ad id=’28752′]

Top 10 grootste kantoorzonden

1. Weigeren om fouten toe te geven of verantwoordelijkheid te nemen

Geen fouten toe geven of verantwoordelijkheid nemen is met 46,5% van de antwoorden ergernis nummer 1.

Niet willen leren uit eerder gemaakte fouten hoort hier eveneens bij.

2. Deadlines en afspraken die niet worden gerespecteerd

38% van de respondenten stoort zich aan collega’s die zich niet aan de afspraken houden.

Of wanneer deadlines niet worden gehaald.

3.Vuile openbare ruimtes

Hygiëne is belangrijk op de werkplek.

Bijna 36% van de ondervraagden vind vuile ruimtes een bron van ergernis.

Bij de werknemers van middelgrote bedrijven (50 tot 249 werknemers) vindt zelfs 46,5% van de respondenten dit vervelend.

4.Luid telefoneren of privégesprekken voeren

Niet iedereen wil alles over zijn of haar buurman te weten komen. Daarom beschouwt bijna 27% van de ondervraagden het ongepast wanneer collega’s ongegeneerd luidruchtige privégesprekken voeren op kantoor.

5.Roddelen

“Weet je de nieuwste al?” of “Klopt het dat…?”: op elke werkplek wordt geroddeld, maar niet iedereen kan dit appreciëren.

Zo ervaart 26,5% van de kantoorwerkers schadelijke achterklap of het verspreiden van valse geruchten als ergerlijk.

6.Vieze geurtjes

Op de zesde plaats (20%) komt geurhinder op kantoor, veroorzaakt door bijvoorbeeld stinkend voedsel of onaangename lichaamsgeuren. Ook blote (zweet)voeten horen daarbij.

7.Alcohol of roken op kantoor

Gelukkig wordt roken en het drinken van alcohol op vrijwel alle werkplekken niet toegelaten. Toch gaf bijna 17% van de respondenten aan zich hieraan te storen.

Dit kwam vooral naar voor bij de respondenten uit België en Luxemburg (22,5%).

8. Zakelijke clichés

Collega’s die steeds monologen afsteken of die voortdurend in zakelijke clichés praten, maken zich niet populair op de werkvloer. Meer dan 16% van de respondenten uit de Benelux stoort zich hier aan.

9.Luie collega’s

“Gij zult niet lui zijn” is een gebod dat vaak met de voeten wordt getreden op kantoor. 16% van de respondenten gaven luiheid aan als ergernis op kantoor.

Vooral in Nederland (28%) wordt dit beschouwd als een kantoorzonde.

10. Voorraden die niet worden aangevuld

7% van de respondenten vindt het ergerlijk wanneer zaken niet worden aangevuld wanneer deze op zijn of wanneer de vuilbak niet geleegd wordt.

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights