Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Veiligheid op kantoor

| door

Een kantoor lijkt al snel erg veilig. Toch zit een ongeluk in een klein hoekje. Je kan er maar beter voor zorgen dat je kantoor niet alleen veilig lijkt, maar ook veilig is.

Zo kunnen werknemers met een veilig gevoel naar werk komen. Veiligheid op kantoor is erg belangrijk.

Een goede brandpreventie

We hopen natuurlijk dat we nooit een brand hoeven mee te maken, maar op het moment dat het gebeurd is het maar beter dat je goed voorbereid bent.

Je moet er onder andere voor zorgen dat de brandalarmknop en de blussers goed vindbaar zijn. Dit zal ook een stuk duidelijker worden met pictogrammen die bijvoorbeeld wijzen naar de brandblussers of de nooduitgang. Het is ook goed om een paar keer per jaar de brandblussers, het brandalarm en de rookmelders te testen.

EHBO-doos en AED

Er kunnen op kantoor ook ongelukken gebeuren waar eerste hulp bij nodig is. Bijvoorbeeld iemand die van de trap valt of zich aan iets snijdt.

Voor dit soort momenten is het noodzakelijk dat de EHBO-doos niet alleen aanwezig is, maar ook nog compleet is. Er kunnen namelijk ook spullen uit de EHBO-doos over datum raken. Het is daarom belangrijk de doos elke 6 maanden te controleren. Ook is het belangrijk een AED in de buurt te hebben.

Jaarlijks krijgen namelijk 16.000 Nederlanders een hartaanval. Waaronder ook op de werkvloer. Een AED of een defibrillator kan in dit geval levens redden.

Indringer proof

Het is belangrijk je kantoor indringer proof te houden. Je wilt natuurlijk niet plotseling ongewenste gasten in je kantoor hebben staan.

Camera’s helpen een na een overval de daders aan te houden, maar het is natuurlijk beter om een overval te voorkomen. Een toegangscontrolesysteem is daarom erg handig om indringers buiten te houden. Daarnaast moet je geld of bedrijfsdata goed beschermen.

Dit kan je doen door gebruik te maken van een brandwerende kluis of brandwerende archiefkasten. Ook is het handig om data die niet meer nodig is in een papiervernietiger te versnipperen. Zo komen bedrijfs- of klantgegevens niet in verkeerde handen.

Goede hygiëne

Je wilt het waarschijnlijk liever niet weten, maar bijna bij alle kantooromgevingen stikt het van de bacteriën.

Een goede hygiëne is zeer belangrijk. Om te beginnen moet er regelmatig schoongemaakt worden. Zo is je bedrijf niet alleen lekker fris, ook verkleint het de kans dat collega’s elkaar aansteken tijdens een grieptijd.

Om dit te voorkomen kan je ook regelmatig je handen wassen of eventueel je bureau dagelijks schoonmaken. Dit help het verlagen van ziekteverzuim.

Tot slot

Met deze tips is je kantoor schoon en veilig te houden. Er zijn natuurlijk nog veel meer dingen om je kantoor nog veiliger te maken, maar dit zijn wel de essentiële veiligheidsaspecten.

Nu maar hopen dat het nooit echt nodig zal zijn.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights