Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

300% stijging van Mobiele Business Nomads in 10 jaar!

| door

Dit artikel is geschreven door Eduard Schaepman, Chief Tribes.nl

Een recent onderzoek van een onderzoeks bureau voorspelt de groei van mobiele werkers tot meer dan 300 % van de wereldwijde beroepsbevolking tegen 2026.

Door de toename van het aantal mobiele werknemers zullen managers zich moeten aanpassen aan een nieuw werkplek model.

Om snel de overgang te kunnen maken naar deze nieuwe manier van werken, is het succesvol managen en ondersteunen van telewerkers van cruciaal belang.

Enkel zo kunnen managers ervoor zorgen dat hun werknemers een sterk en goed samenwerkend team vormen.

[the_ad id=’28752′]

Productiviteit van mensen maximaliseren

Managers moeten leren hoe zij de productiviteit van hun mensen kunnen maximaliseren, wanneer zij hun werknemers niet meer dagelijks op het hoofdkantoor tegen het lijf lopen.

7 tips om verspreide teams beter te managen

De volgende zeven tips kunnen werkgevers op weg helpen om hun verspreide team(s) beter te managen:

1. Maak een plan

Zorg voor een heldere visie op uw nieuwe werkplekbenadering, met duidelijke targets en voordelen voor het individu, het team en de organisatie.

2. Bepaal doelstellingen

Voer een managementprogramma in dat uitgaat van het behalen van resultaten, wat managers in staat stelt eenvoudig de gewenste en behaalde objectieven van het virtuele team vast te stellen.

3. Begrijp hoe uw medewerkers werken

Begrijp goed hoe uw medewerkers te werk gaan. Is dat gestructureerd of juist niet? Welke interactie is er nodig? Met wie moet er worden samengewerkt? Wordt er zelfstandig gewerkt?

4. Zorg voor regelmatige communicatiemomenten

Geef het goede voorbeeld door met regelmaat vergaderingen in te plannen waarbij gebruik wordt gemaakt van de meest efficiënte communicatiemiddelen.

Maak bijvoorbeeld gebruik van audioconferencing voor algemene business updates, videoconferencing voor de introductie van nieuwe producten of processen en persoonlijke ontmoetingen voor trainingen of vergaderingen in het kader van business planning.

5. Bied mobiele werknemers een professionele werkplek

Zorg dat uw mobiele werknemers toegang hebben tot professionele werkplekken wanneer zij die nodig hebben. Zij moeten ten allen tijde kunnen beschikken over professionele diensten en ondersteuning.

Ook moeten medewerkers die op afstand werken, bijvoorbeeld van thuis uit, op ieder moment toegang hebben tot een vergaderruimte.

Of het nu gaat om vergaderingen met collega’s of klanten, of wanneer er aan een speciaal project wordt gewerkt: medewerkers hebben een professionele locatie nodig waar zij samen kunnen komen voor een uur, een halve dag, een dag of zelfs enkele maanden.

6. Bewaak de bedrijfscultuur

Moedig interne kameraadschap aan door momenten te creëren waar collega’s elkaar formeel en informeel kunnen ontmoeten en bovendien netwerken kunnen creëren met andere professionals.

Dergelijke bijeenkomsten en netwerken kunnen de bedrijfscultuur en -identiteit versterken.

7. Moedig feedback aan

Luister goed naar de behoeften en de moeilijkheden van uw werknemers op vlak van telewerken. Hun input kan bijdragen tot de invoering van een telewerkprogramma binnen de organisatie.

Naargelang de feedback van uw werknemers kan dit programma dan nog op latere tijdstippen worden aangepast.

Een verspreid team hoeft geen chaotisch team te zijn. Organisaties kunnen het zich niet veroorloven om hun telewerkers te isoleren; zij moeten hun managementmodel op hen aanpassen en de professionele en sociale wensen die bij een dergelijk model horen respecteren.

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.