Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

4 tips om het beste kantoor voor jezelf te vinden

| door

Het vinden van het perfecte kantoor is een uitdagende taak, vooral gezien de verscheidenheid aan factoren die hierbij een rol spelen. Of je nu een freelancer bent die op zoek is naar een rustige plek om te werken of een bedrijfseigenaar die ruimte nodig heeft voor je groeiende team; je moet rekening houden met verschillende belangrijke aspecten. Hier zijn vier tips om je te helpen bij het zoeken naar het beste kantoor voor jezelf.

Kies voor een handige locatie

De eerste tip die we je mee willen geven om het beste kantoor voor jezelf te vinden, is om voor een handige locatie te kiezen. Locatie is ontzettend belangrijk als het aankomt op het hebben van een kantoorruimte. Als je immers 2 uur moet rijden om op je werk te arriveren, zal dit demotiverend werken. Kies daarom voor een lokaal kantoor dat makkelijk te bereiken is. Als je bijvoorbeeld in Breda woont, zal een werkplek in breda nabij de snelweg een uitstekende keuze zijn.

Bepaal je budget

Het bepalen van je budget is een cruciale stap bij het kiezen van kantoorruimte. Zorg ervoor dat je een duidelijk idee hebt van wat je bereid bent te besteden aan huur, nutsvoorzieningen, en eventuele extra kosten zoals internet of parkeerplaatsen. Het is belangrijk om rekening te houden met deze kosten om te voorkomen dat je jezelf financieel overbelast. Door je budget van tevoren vast te stellen, is het mogelijk om gericht te zoeken naar kantoren die binnen je prijsklasse vallen, wat je op de lange termijn heel wat tijd en geld bespaart.

Vraag je af hoeveel ruimte je nodig hebt

Een andere belangrijke overweging bij het kiezen van een kantoorruimte is de hoeveelheid ruimte die je werkelijk nodig hebt. Als je een freelancer bent, heb je mogelijk slechts een kleine ruimte nodig. Maar als je een groeiend team hebt, moet je rekening houden met zowel de huidige als de toekomstige behoeften. Denk na over hoeveel medewerkers je hebt en hoeveel ruimte elk van hen nodig heeft om comfortabel te werken. Vergeet verder niet om rekening te houden met extra ruimtes zoals vergaderzalen, keukenfaciliteiten en opbergruimtes. Het is altijd beter om te veel extra ruimte te hebben dan te weinig.

Kijk naar de internetsnelheid

Bij de hedendaagse bedrijfsvoering is een snelle en betrouwbare internetverbinding van essentieel belang. Zorg ervoor dat het kantoor dat je kiest beschikt over een hoge internetsnelheid en -stabiliteit, met name als je werk bestaat uit zware dataverwerking of online vergaderen. Het is tevens raadzaam om de internetsnelheid en -kwaliteit te testen voordat je een huurovereenkomst ondertekent om onverwachte teleurstellingen te voorkomen. Een goede internetverbinding verhoogt de efficiƫntie en productiviteit van je team aanzienlijk, waardoor het een investering is die de moeite waard is.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights