Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

5 tips voor meer bezichtigingen via marktplaats

| door

Marktplaats is een bekend platform in Nederland dat bekend staat om een plek waar van alles en nog wat te koop staat. Ook gebruiken ondernemers het om een geschikte kantoorruimte te vinden.

Echter wanneer je gaat naar de categorie “Bedrijfs onroerend goed” kom je er al snel achter dat je niet de enige bent. Het is daarom cruciaal dat je advertentie onderscheidend is van de rest.

Eigenlijk durf ik wel te zeggen dat wanneer je niet onderscheidend genoeg bent, je er weinig resultaat mee gaat boeken.

In dit artikel geef ik 5 tips voor meer bezichtigingen via marktplaats.

[the_ad id=’28752′]

Waarom marktplaats?

Marktplaats is interessant voor makelaars en vastgoed eigenaren omdat de bezoekers al in de beslissingsfase van het aankoopproces bevinden.

Zij zijn niet meer oriënterend of op zoek naar informatie, maar willen nu een bezichtiging inplannen.

1. Maak een speciaal marktplaats aanbod

Wat direct opvalt binnen de categorie ‘bedrijfs onroerend goed’ is dat bijna alle advertenties op elkaar lijken.

Door een speciaal aanbod te maken dat alleen voor de marktplaats gebruiker geldig is, kan je je direct onderscheiden van de rest.

Bijvoorbeeld: een speciale prijs / korting of de eerste maand gratis.

Extra tip: Maak een speciale pagina aan op je website voor het speciale marktplaats aanbod.

In je advertentie kan je vervolgens verwijzen naar deze pagina waardoor je beter kan meten hoe effectief je advertentie is.

2. Noem unieke aspecten in de titel

In de vorige tip sprak ik al over een speciaal marktplaats aanbod. Vergeet dit dan ook niet te vermelden in de titel van je advertentie!

Door alleen al te vermelden dat er een speciaal marktplaats aanbod is in je titel maakt je advertentie uniek.

Hetzelfde geldt voor de aanbieding zelf. Krijgen ze de eerste maand gratis? Vermeld dit dan in de titel.

3. Noem de prijs in de titel

De bezoekers van marktplaats zijn prijs gedreven, dus waarom zou je de prijs niet in de titel benoemen.

Een mooie prijs kan er voor zorgen dat meer mensen op je advertentie klikken, en niet op die van de concurrent.

4. Tekst op je afbeelding om direct op te vallen

Behalve de titel en beschrijving is ook de afbeelding die je gebruikt van invloed op het aantal kliks.

Een unieke manier om de afbeelding bij je advertentie te laten opvallen is door er tekst op te plaatsen. Zoals ik bij de afbeelding aan het begin van dit artikel heb gedaan.

5. Link naar je site in de beschrijving

De meeste makelaars / vastgoed eigenaren weten waarschijnlijk wel dat je een link bij je advertentie kan opnemen.

Maar wist je ook dat je een extra link in de beschrijving van je tekst kan plaatsen?

Niet alleen is dit een extra mogelijkheid om bezoekers vanuit marktplaats naar je website te sturen, maar ook is dit een meer natuurlijk proces.

Net zoals men eerder geneigd is om links in de tekst van dit artikel aan te klikken, dan onder of boven het artikel.

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.