Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden
Na een periode van lang zoeken, wikken en wegen en verhuizen zit je eindelijk in je nieuwe kantoorruimte. Tijd om de groei van je onderneming door te zetten! Er is echter nog één belangrijk punt om naar te kijken: de verzekeringen voor je bedrijfspand en onderneming als geheel.
Je wilt voorkomen dat je op een later moment tegen hoge onverwachte kosten aanloopt door diefstal, schade als gevolg van het productieproces, enzovoorts. In dit artikel vind je verschillende verzekeringen voor bedrijven, die het overwegen waard zijn.
Mocht je een bedrijfspand gekocht hebben met een lening van een kredietverstrekker, dan zal een opstalverzekering verplicht zijn. Vergelijk het met de opstalverzekering die je afsluit bij de aankoop van een woning.
In alle andere gevallen is alleen je bijdrage aan de volksverzekeringen verplicht. De opstalverzekering zal in zo’n geval afgesloten zijn door de verhuurder van de kantoorruimte.
Naast een opstalverzekering is ook een inboedelverzekering voor je kantoorruimte onmisbaar. Diefstal van gereedschap, laptops en soortgelijke onderdelen van de inventaris kunnen hoge kosten met zich meebrengen. Via de inboedelverzekering wordt deze schade vergoed door de verzekeraar.
Kijk goed naar de dekking die een inboedelverzekering biedt. Deze moet ruim genoeg zijn om alle dure apparaten in je kantoorruimte te kunnen vervangen na een inbraak of bijvoorbeeld bij schade door ruige weersomstandigheden.
Conflicten kunnen niet alleen ontstaan met partners en klanten, ook over de huur van de kantoorruimte zou op termijn een conflict kunnen ontstaan. Denk aan conflicten met de verhuurder, conflicten met andere huurders, enzovoorts.
Door een rechtsbijstandverzekering af te sluiten, kun je in dergelijke situaties rekenen op juridisch advies via de verzekeraar. Zo hoef je zelf geen jurist of advocaat in te schakelen. Iets wat hoge kosten bespaart!
Ook wanneer een conflict uitmondt in een gerechtelijke procedure biedt de rechtsbijstandverzekering dekking.
Fouten maken is menselijk! Mocht een medewerker (financiële) schade veroorzaken, dan ben je als bedrijf verantwoordelijk. Wanneer je in de kantoorruimte met medewerkers werkt, is het daarom verstandig om een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten.
Niet alleen voor de schade die een medewerker aan de kantoorruimte veroorzaakt, maar ook aan personen of bijvoorbeeld spullen van klanten. Een aansprakelijkheidsverzekering wordt aangeboden als beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.
Een beroepsaansprakelijkheidsverzekering biedt dekking bij schade wat voorkomt uit beroepsfouten. Denk bijvoorbeeld aan financiële schade die een klant oploopt, als gevolg van een verkeerd uitgebracht advies.
Met een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering ben je gedekt tegen schade aan personen en spullen.
Heb je net een fraaie kantoorruimte gevonden, komt een medewerker ziek thuis te zitten. In zo’n situatie ben je blij, dat je een verzuimverzekering hebt afgesloten. Een verzuimverzekering afsluiten biedt je dekking voor de kosten die voortkomen uit ziekteverzuim van een medewerker.
Tijdens het ziekteverzuim dien je als werkgever te voldoen aan diverse wettelijke verplichtingen. Dit brengt financiële risico’s met zich mee voor je bedrijf. Zo moet het loon van een medewerker gedurende twee jaar worden doorbetaald. Iets wat de toekomst van je bedrijf in gevaar kan brengen.
Naast de reeds beschreven dekking die geboden wordt vanuit een verzuimverzekering, wordt ook hulp geboden bij de re-integratie van medewerkers. Zo zijn zij sneller inzetbaar en wordt voorkomen dat zij al snel weer uit de roulatie zijn.
Inderdaad slim om je inventaris te verzekeren. Zeker wanneer je gaat uitbreiden en meer apparatuur en meubels aan gaat schaffen. Ook is het goed om regelmatig je inboedelverzekering te checken.