Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden
Het verbeteren van de conversie van je website helpt je om meer omzet te generen. Onder de conversie van websites verstaan we het percentage bezoekers dat een product afneemt of bijvoorbeeld een offerte aanvraagt.
In dit artikel vind je vijf handige tips, die je hierbij op weg kunnen helpen. Wat doe jij er momenteel al aan, om je conversie te optimaliseren?
Monitoring is cruciaal om meer uit je website te halen! Dit geldt niet alleen voor de bezoekersstromen op je website, maar zeker ook voor de conversie hiervan.
Bekijk bijvoorbeeld welke pagina de beste conversie heeft, welke pagina momenteel slecht scoort, en ga vervolgens aan de slag met conversie optimalisatie.
Vaak wordt er per pagina gekozen voor meerdere CTA-doelen (offerte opvragen, aankoop doen, contact opnemen, etc.).
Het is juist sterk aan te raden om per pagina voor slechts één CTA-doel te kiezen.
Je kunt op een pagina wel meerdere buttons gebruiken voor hetzelfde CTA-doel.
Plaats een button bovenin het artikel, ergens aan de zijkant en bijvoorbeeld onderaan. Het voorkomt dat een bezoeker de button mist.
Probeer niet alleen producten te verkopen op je website. Een goede CTA-doel is bijvoorbeeld ook het laten opvragen van offertes door bezoekers, of bijvoorbeeld het achterlaten van een e-mailadres.
Uit de database met e-mailadressen kun je op een later moment nieuwe sales halen.
Om meer uit je website te kunnen halen, kan het slim zijn om professionals in te schakelen. Diverse bedrijven bieden hulp aan bij het optimaliseren van de conversie van jouw website.
Informeer bijvoorbeeld eens naar de diensten van Marco Bouman. Dit is met name interessant, wanneer je reeds zonder grote successen verschillende stappen hebt gezet om de conversie te verbeteren.
Leave a Reply