Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden
Tegenwoordig is een website de basis voor de online activiteit van een organisatie. In campagnes wordt naar de website verwezen voor meer informatie of je kunt er direct producten bestellen.
Online heeft dan ook een steeds groter belang in de bron van de inkomsten. Om ook op een organische manier online te groeien zal er geïnvesteerd moeten worden in zoekmachine optimalisatie (SEO).
We sommen de beste tools voor je op die je bij jou op kantoor kunt gebruiken om de website tot een hoger niveau te tillen.
De eerste tool die je kunt gebruiken voor het optimaliseren van je website is SiteProfiler. Dit is een uitgebreide tool waarmee je onder andere de metrics van je site in de gaten kunt houden. Deze metrics zijn belangrijke graadmeters voor de beoordeling van je website door zoekmachines.
Zo kun je de Trust Flow, Citation Flow, Page Authority en Domain Authority bekijken. SiteProfiler kun je ook gebruiken om de verwijzingen naar je website te analyseren. Zo zie je niet alleen het aantal links, maar ook het aantal verwijzende IP-adressen en de anchorteksten. In de tool kun je ook kijken welke content op je website het meeste verkeer aan trekt en veel gedeeld wordt.
Daardoor kun je besluiten om nog meer soortgelijke content te maken en nóg meer bezoekers aan te trekken. Tot slot kun je zelfs de concurrentie in de gaten houden door hun websites toe te voegen aan de tool. Door je website met die van de concurrenten te vergelijken kom je wellicht achter nieuwe optimalisatiepunten. Deze tool mag dus zeker niet ontbreken bij jou op kantoor.
Ahrefs is een veelzijdige SEO-tool waarmee je een groot aantal SEO-factoren kunt analyseren. Niet alleen op je eigen website, maar ook bij die van je concurrenten. De tool is opgedeeld in meerdere categorieën.
Zo kun je een uitgebreide website analyse doen en de dagelijkse progressie in de gaten houden. Ook kun je zien op welke keywords je website rankt en waar dus nog kansen liggen voor verdere optimalisaties. Met de Content Explorer kun je zien welke websites er over bepaalde onderwerpen schrijven. Ideaal voor het benaderen van autoritaire websites voor een gastblog!
Ook is er een Keywords Explorer waarmee je interessante nieuwe zoekwoorden kunt vinden. Met de Rank Tracker houd je je eigen posities scherp in de gaten en kun je bijsturen bij grote veranderingen. Maar ook het tracken van de posities van concurrenten behoort tot de mogelijkheden. Al met al is dit een veelzijdige tool die je veel nieuwe inzichten kan geven!
Wellicht ken je hem al, de Keyword Planner van Google. Dankzij deze tool krijg je meer inzicht in het zoekvolume van bepaalde keywords in de zoekmachine van Google.
Om dat de tool van Google zelf is zal de data betrouwbaarder zijn dan van andere partijen. Als je zelf al keywords in gedachten hebt kun je die invullen en de uitkomsten bekijken. Je kunt dan een afweging maken op welke keywords je je gaat focussen. Je kunt zelfs per land kijken wat het maandelijkse zoekvolume is en wat de mate van concurrentie is.
Tevens zie je ook het voorgestelde bod, mocht je op het keyword willen adverteren. Als je op zoek bent naar goede keywords kun je suggesties vragen en op basis daarvan een keuze maken. Met deze SEO-tool weet je dus zeker dat je betrouwbare resultaten te zien krijgt voor de zoekmachine van Google.
Leave a Reply