Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Draagt content bij aan meer bezichtigingen?

| door

Content marketing is het sleutelwoord tot succes. Althans als we velen internet marketeers moeten geloven, maar draagt content ook bij aan meer bezichtigingen voor vastgoed eigenaren?

Om hier een antwoord op te geven is het belangrijk om eerst te bekijken hoe vastgoed eigenaren hun content online inzetten.

Productomschrijvingen is ook content marketing

Wanneer men tegenwoordig spreekt over content marketing dan hebben zij het vaak over bloggen. Echter is er veel meer content beschikbaar die kan worden ingezet voor onze marketing activiteiten.

Voor vastgoed eigenaren zijn de beschrijvingen van hun objecten en de afbeeldingen de belangrijkste vorm van content marketing.

Deze omschrijving van objecten in combinatie met de afbeeldingen (en eventueel video) worden geplaatst op de eigen website, Funda en natuurlijk Kantoorruimtevinden.nl.

[the_ad id=’28752′]

Content draagt direct bij aan meer en betere bezichtigingen

De kracht van een goede beschrijving van een object met alle belangrijke informatie in combinatie met de juiste afbeeldingen wordt vaak onderschat.

Zo heb ik van nog geen enkele klant het verzoek gehad om verschillende teksten bij een specifieke locatie te testen op conversie.

Het is namelijk zo dat een andere tekst altijd zorgt voor een ander resultaat. Dit resulteert niet alleen in meer of minder bezichtigingen, maar ook in betere kwaliteit of slechtere kwaliteit leads.

Huur een tekstschrijver in

Er zit een enorm verschil tussen een leuk artikel schrijven of wervende teksten voor meer bezichtigingen.

Is er budget voor? Laat dan de productomschrijving opmaken door een tekstschrijver die gespecialiseerd is in ‘copywriting’.

Enkele punten die terug moeten komen in de productomschrijving van kantoorobjecten:

  • Welke type bedrijven zijn er gevestigd? (voor netwerkmogelijkheden)
  • Wat is de huurprijs?
  • Hoeveel ruimtes zijn er nog beschikbaar?
  • Hoe groot zijn deze werkplekken?
  • Is een werkplek flexibel te huren of voor lange termijn?

Laat professionele foto’s maken

Ook de afbeeldingen die je gaat gebruiken bij een advertentie op internet is onderdeel van de content net zoals de tekst.

‘Beeld zegt meer dan 1.000 woorden’ is ook wel een bekende uitdrukking. Zeker iets dat niet onderschat mag worden.

Nu kan je ervoor kiezen om een aantal foto’s te schieten met je iPhone, maar een professionele fotograaf kan je object veel beter in beeld brengen.

Conclusie

Content marketing bestaat niet alleen uit bloggen, maar is ook enorm relevant voor makelaars en vastgoed eigenaren.

Sterker nog: content heeft een directe invloed op je omzet, en mag daarom niet onderschat worden.

Ook wanneer je al een goede tekst met uitstekende afbeeldingen hebt raad ik je sterk aan om alternatieven te gaan publiceren.

Deze alternatieven kan je gaan testen tegenover de huidige content om te ontdekken welke versie / combinatie het best presteert.

Succes!

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

En diverse vastgoedmarketing producten:

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.