Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden
Wanneer je als ondernemer een bedrijfspand hebt, is de representativiteit belangrijk. Het kan per bedrijf verschillen hoeveel waarde je hecht aan het uiterlijk van het pand.
Maar de entree van een kantoor geeft een bepaalde indruk. En zeker op bezoekers zoals (potentiƫle) klanten, wil je een goede indruk geven. Het is daarom belangrijk dat je de entree professioneel inricht.
De entree van je kantoor of bedrijfspand is het gedeelte waar mensen je pand betreden. Een aantal zaken zijn daarbij belangrijk om professioneel over te komen. Het is logisch dat de ingang zelf, eenvoudig te vinden is.
Daarnaast moet de omgeving en de hal er verzorgd uitzien. Want door een goede indruk te geven aan klanten en leveranciers, is een deal eerder gesloten dan bij een verkeerde indruk.
Voldoende en goede parkeerplekken zijn een goede aanvulling op een professionele entree. Als bezoekers ver moeten lopen, of moeten zoek naar een vrije plaats, is dat niet goed voor het humeur.
Maar voldoende parkeergelegenheid dicht bij de deur geeft bezoekers het gevoel dat ze welkom zijn.
De ingang van je bedrijf bevindt zich meestal op jouw eigen terrein. Realiseer bij de ingang een groenstrook of een klein tuintje.
Een mooi verzorgde tuin geeft je pand een heel ander gezicht. Het nadeel is dus wel, dat het alleen zin heeft als het er daadwerkelijk verzorgd uit ziet. Het hoeft overigens niet duur te zijn om een hovenier dit periodiek te laten bijhouden.
Als iemand jouw bedrijf bezoekt, moet hij weten dat hij bij het goede pand is. Reclame is daarom belangrijk. Plaats een herkenbaar bord die zichtbaar is vanaf de weg.
Ben je gevestigd in een verzamelgebouw, geef dan duidelijk aan welke ingang van jouw onderneming is. Maak gebruik van (verlichte) gevelreclame voor herkenbaarheid.
Wanneer bezoekers je bedrijf ingaan is de ontvangstruimte belangrijk. Ook hier is het belangrijk om te zorgen voor duidelijkheid.
Daarnaast kun je door bijvoorbeeld folderhouders te plaatsen, bezoekers laten inlezen in jouw bedrijf en producten/diensten. Maak een ontvangstruimte groot genoeg en zorg voor een lichte en verzorgde inrichting.
Een bezoeker begroeten met zijn eigen naam en bedrijfsnaam (liefst in zijn eigen taal) is een goede manier van verwelkomen.
Dit kan heel eenvoudig worden gedaan door een digitaal scherm te plaatsen waarop je de bezoeker welkom heet. Het geeft een gevoel van aandacht en professionaliteit. Je kunt het scherm tevens gebruiken om informatie over je bedrijf te laten zien.
Wat het meest persoonlijk is, is een receptionist die de bezoekers ontvangt. Die de bezoeker na de begroeting laat plaatsnemen en vervolgens de contactpersoon signaleert.
Het is niet voor ieder bedrijf weggelegd, maar een receptie is vaak prima te combineren met de afdeling administratie. Het maakt je bedrijf veel professioneler wanneer bezoekers persoonlijk worden ontvangen.
Een wachtruimte mag eigenlijk niet ontbreken bij de entree van je kantoor. Zelfs al ben je binnen een minuut bij je bezoeker. Het kan altijd gebeuren dat iemand langer moet wachten. Ook dan moet men zich prettig voelen en even kunnen zitten. Zorg daarom voor een comfortabele wachtruimte.
Zorg voor informatie die de wachttijd minder vervelend maakt. Denk aan het tonen van nieuwsberichten op een digitaal scherm of vakbladen op een salontafel.
De entree van je kantoor moet professioneel zijn wanneer je bezoekers ontvangt. Mensen moeten zich welkom voelen. Daarnaast is persoonlijke aandacht en een verzorgde inrichting reden voor een goed gevoel. En bezoekers met een goed gevoel zijn over het algemeen beter voor het doel van de onderneming.
Leave a Reply