Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Entree van kantoor professioneel inrichten

| door

Wanneer je als ondernemer een bedrijfspand hebt, is de representativiteit belangrijk. Het kan per bedrijf verschillen hoeveel waarde je hecht aan het uiterlijk van het pand.

Maar de entree van een kantoor geeft een bepaalde indruk. En zeker op bezoekers zoals (potentiële) klanten, wil je een goede indruk geven. Het is daarom belangrijk dat je de entree professioneel inricht.

Entree van kantoor

De entree van je kantoor of bedrijfspand is het gedeelte waar mensen je pand betreden. Een aantal zaken zijn daarbij belangrijk om professioneel over te komen. Het is logisch dat de ingang zelf, eenvoudig te vinden is.

Daarnaast moet de omgeving en de hal er verzorgd uitzien. Want door een goede indruk te geven aan klanten en leveranciers, is een deal eerder gesloten dan bij een verkeerde indruk.

Parkeren

Voldoende en goede parkeerplekken zijn een goede aanvulling op een professionele entree. Als bezoekers ver moeten lopen, of moeten zoek naar een vrije plaats, is dat niet goed voor het humeur.

Maar voldoende parkeergelegenheid dicht bij de deur geeft bezoekers het gevoel dat ze welkom zijn.

Groenvoorziening

De ingang van je bedrijf bevindt zich meestal op jouw eigen terrein. Realiseer bij de ingang een groenstrook of een klein tuintje.

Een mooi verzorgde tuin geeft je pand een heel ander gezicht. Het nadeel is dus wel, dat het alleen zin heeft als het er daadwerkelijk verzorgd uit ziet. Het hoeft overigens niet duur te zijn om een hovenier dit periodiek te laten bijhouden.

Reclame uitingen

Als iemand jouw bedrijf bezoekt, moet hij weten dat hij bij het goede pand is. Reclame is daarom belangrijk. Plaats een herkenbaar bord die zichtbaar is vanaf de weg.

Ben je gevestigd in een verzamelgebouw, geef dan duidelijk aan welke ingang van jouw onderneming is. Maak gebruik van (verlichte) gevelreclame voor herkenbaarheid.

Inrichting ontvangstruimte

Wanneer bezoekers je bedrijf ingaan is de ontvangstruimte belangrijk. Ook hier is het belangrijk om te zorgen voor duidelijkheid.

Daarnaast kun je door bijvoorbeeld folderhouders te plaatsen, bezoekers laten inlezen in jouw bedrijf en producten/diensten. Maak een ontvangstruimte groot genoeg en zorg voor een lichte en verzorgde inrichting.

Digitale hulpmiddelen

Een bezoeker begroeten met zijn eigen naam en bedrijfsnaam (liefst in zijn eigen taal) is een goede manier van verwelkomen.

Dit kan heel eenvoudig worden gedaan door een digitaal scherm te plaatsen waarop je de bezoeker welkom heet. Het geeft een gevoel van aandacht en professionaliteit. Je kunt het scherm tevens gebruiken om informatie over je bedrijf te laten zien.

Receptie

Wat het meest persoonlijk is, is een receptionist die de bezoekers ontvangt. Die de bezoeker na de begroeting laat plaatsnemen en vervolgens de contactpersoon signaleert.

Het is niet voor ieder bedrijf weggelegd, maar een receptie is vaak prima te combineren met de afdeling administratie. Het maakt je bedrijf veel professioneler wanneer bezoekers persoonlijk worden ontvangen.

Wachtruimte

Een wachtruimte mag eigenlijk niet ontbreken bij de entree van je kantoor. Zelfs al ben je binnen een minuut bij je bezoeker. Het kan altijd gebeuren dat iemand langer moet wachten. Ook dan moet men zich prettig voelen en even kunnen zitten. Zorg daarom voor een comfortabele wachtruimte.

Zorg voor informatie die de wachttijd minder vervelend maakt. Denk aan het tonen van nieuwsberichten op een digitaal scherm of vakbladen op een salontafel.

De entree van je kantoor moet professioneel zijn wanneer je bezoekers ontvangt. Mensen moeten zich welkom voelen. Daarnaast is persoonlijke aandacht en een verzorgde inrichting reden voor een goed gevoel. En bezoekers met een goed gevoel zijn over het algemeen beter voor het doel van de onderneming.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.