Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

In gesprek met Eric van Hall. Hoe belangrijk is Facebook voor makelaars?

| door

De start van een nieuwe serie. Een reeks waarin wij andere experts aan het woord laten over de ontwikkelingen die je als makelaar moet volgen.

Vandaag in gesprek met Eric van Hall.

eric-van-hall

Wie ben je, en wat is je expertise?

Eric van Hall, Copywriter en internetondernemer. Ik help marketeers en ondernemers aan effectieve teksten.

Welk probleem los jij van klanten op?

Het schrijven van teksten voor websites, blogs en nieuwsbrieven is voor veel makelaars niet eenvoudig. Je hebt als makelaar waarschijnlijk al je handen vol aan je dagelijks werk.

Waar vind je dan nog de tijd om te schrijven? En, laten we eerlijk zijn, schrijven is een vak apart. Daar komt bij dat het inhuren en aansturen van freelance copywriters behoorlijk lastig kan zijn.

CopyRobin lost deze problemen op. Want, voor een bescheiden bedrag per maand beschik je altijd over je eigen, virtuele team van professionele copywriters.

Wat is je nummer 1 tip voor makelaars?

Experimenteer met live streaming video tijdens bezichtigingen. Facebook maakt zelfs 360 graden live streaming video mogelijk. Daarmee val je gegarandeerd enorm op.

Hoe kan de makelaar zich online onderscheiden?

Door zijn of haar kennis van de lokale huizenmarkt ruimhartig te delen via een blog, nieuwsbrief en sociale media. Laat zien dat jij de huizenmarkt beter begrijpt dan wie dan ook.

Hoe zorg je als makelaar voor meer contact momenten online?

Zorg dat consumenten je altijd kunnen bereiken via het kanaal van hun keuze en antwoord ook via dat kanaal.

Dus zorg dat je bereikbaar bent via e-mail, telefoon, website, Facebook, Twitter, LinkedIn, Whatsapp, Facebook Messenger en eventueel zelfs Instagram en Pinterest.

En nogmaals: stuur mensen niet gelijk door naar jouw eigen favoriete kanaal. Converseer met ze in het kanaal van hun keuze. Dat maakt contact pas laagdrempelig.

Hoe positioneert de makelaar zich online als betrouwbaar?

Zorg dat je website professioneel is gemaakt. Goedkoop is duurkoop. Hij moet op smartphones perfect werken. Super snel zijn en bezoekers moeten makkelijk contact kunnen maken.

Dus zorg voor een duidelijk aanwezig telefoonnummer dat bezoekers direct kunnen bellen door het aan te klikken met hun vinger. Wees transparant. Laat je team zien.

Uiteraard zijn echte, eerlijke testimonials en case studies van klanten ook belangrijk. Evenals logo’s van brancheverenigingen waarbij je bent aangesloten en andere tekens van betrouwbaarheid.

Makelaars met een blog. Waar moeten zij over schrijven?

Over de huizenmarkt in jouw regio. Laat zien dat je de markt goed kent. En praktische tips voor huiseigenaren. Bijvoorbeeld hoe je je huis goed voorbereid op een bezichting.

De voor- en nadelen van een aankoopmakelaar. De risico’s van verkopen zonder eigen makelaar. Hoe brief je een fotograaf? Wat is de beste tijd van het jaar om je huis te koop te zetten? De lijst is eindeloos.

Probeer in ieder geval altijd je eigen persoonlijkheid door te laten klinken. Er zijn veel makelaars, maar jij bent uniek.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Geef een reactie