Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Jouw kantoorspullen veilig vervoeren

| door

Als ondernemer doe je er alles aan om een goede kantoorruimte voor jouw medewerkers te vinden. Zodra je deze gevonden hebt begint het echte werk pas echt. Want, hoe zorg je ervoor dat jouw kantoorruimte voldoet aan alle eisen?

Dan hebben we het overigens niet over bouwkundige eisen. Nee, we hebben het over de eisen van jouw medewerkers. Wat ga je meenemen van het ‘oude’ kantoor naar het nieuwe?

En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat je de kantoorspullen op een veilige manier vervoert naar de nieuwe locatie?

#1 Goede dozen zijn een must

De kleine spullen verpak je in goede verhuisdozen. Zorg ervoor dat je hier niet op bespaart. Goede verhuisdozen zijn stevig en kunnen een bepaald aantal kilo dragen. Dat is belangrijk, want jouw kantoorspullen kunnen zwaarder zijn dan je denkt.

Markeer daarbij alle dozen die je inpakt zodat je alles makkelijk kunt terugvinden en geen eindeloze stroom van dozen door moet. Helemaal als je een kantoor huurt met meerdere verdiepingen wil je de dozen direct daar hebben waar je ze ook wilt uitpakken.

Zorg er bovendien voor dat de dozen niet te zwaar beladen worden. Een ongeluk met verhuizen zit in een klein hoekje en jouw rug moet later ook nog gewoon aan het werk gaan.

#2 Wikkel jouw spullen in pallets

Bij Matco International schrikken ze af en toe nog wat zij zien als zij aan de slag gaan met hun palletwikkelaar. Jouw spullen van plek A naar plek B vervoeren kan ontzettend misgaan. Pallets die afbreken, te zwaar beladen zijn of die beschadigingen toebrengen aan net geverfde muren en kozijnen.

Niet het ideale begin van je nieuwe kantoorpand.

Een slimme ondernemer verpakt zijn kantoorspullen op een veilige manier, met behulp van een palletwikkelaar. Met als uiteindelijke doel om jouw spullen, onbeschadigd en tegen de laagste kosten te vervoeren.

Door jouw kantoorspullen op pallets te wikkelen, maak je eenvoudig stapelbare pakketten van jouw spullen. Dat scheelt ruimte met verhuizen. Bovendien ben je er gewoon zeker van dat je weet dat jouw kantoorspullen goed overkomen. Zij zijn immers op een veilige manier verpakt.

#3 Koop ‘nieuwe’ spullen

Niets zo fijn als beginnen in een nieuw kantoor, met nieuwe spullen. Die nieuwe spullen hoeven trouwens niet nieuw te zijn. Tweedehands of via een veiling kun je mooie kantoorspullen op de kop tikken. Werkt nog voordeliger voor jou en je bent goed bezig voor ons milieu.

Voordeel van het ‘nieuw’ kopen van deze spullen is dat deze vaak bij jouw nieuwe kantoor afgeleverd worden. Hoef jij er niet mee te slepen. Bovendien is de verkopende partij vaak verantwoordelijk voor jouw spullen en zal er dus zorg voor dragen dat deze goed bij jou afgeleverd worden.

Jouw kantoorspullen veilig vervoeren

Een nieuw kantoor, een nieuwe kans. Door jouw kantoorspullen veilig te vervoeren met bovenstaande tips kun je jouw nieuwe kantoor snel gaan inrichten. Hoe je dan jouw kantoor gaat inrichten is aan jou.

Als je met bovenstaande tips, maar weet dat het vervoeren net zo belangrijk is als het beslissen hoe je het inricht.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.