Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Makelaar website tip: Gebruik geen header foto

| door

Als onderdeel van onze vastgoedmarketing producten, neem ik regelmatig de websites van makelaars onder de loep.

Vandaag leg ik uit waarom je geen header foto op je website moet gebruiken.

Je kent ze vast wel.

[the_ad id=’28752′]

Afbeeldingen die (bijna) je hele scherm beslaan. Vaak op de homepage.

Je kan er als bezoeker niet omheen.

Bayut_Home_page

Gebruik geen header foto

Potentiële klanten die je website voor het eerst bezoeken zijn op zoek naar aanknopingspunten.

Waar ben ik? Wie is deze makelaar? Waar is hij onderscheidend in, en hoe kan deze makelaar mij helpen?

Vragen waar je bezoeker niet direct een antwoord op krijgt.

Omdat je header foto in de weg staat.

Er ontstaat verwarring.

Daarmee vergroot je de kans dat deze bezoeker meteen weg klikt van je website.

De nadelen van een header foto

De nadelen van het gebruik van een header foto;

  • Verwarring. Een afbeelding maakt niet duidelijk voor potentiële klanten waarom ze moeten blijven.
  • Zonde van je marketingbudget. Elke bezoeker die afhaakt is zuur. Vooral als je voor die bezoekers betaald.
  • Duur. Een goede afbeelding vinden die je mag gebruiken komt met een prijskaartje.
  • Website snelheid. Een header foto maakt je website trager.

Benut de ruimte op je website optimaal

Wanneer je als makelaar een succesvolle website wilt, dan is het noodzakelijk om de ruimte op je website optimaal te benutten.

Het is daarom soms noodzakelijk om dingen op je website te schrappen.

De header foto is daar een van.

Wat mij altijd opvalt is dat er belangrijke communicatie of aanbod van woningen / kantoren onder deze header geplaatst worden.

Terwijl dat veel waardevoller is voor de bezoeker.

Het schrappen van de header foto zal er dan ook voor zorgen dat deze belangrijke informatie direct in het beeld staat.

Zoals het hoort, en de bezoeker verwacht.

Waarom zijn header foto’s populair?

Feedback die ik ontvang van klanten over het gebruik van de header foto zijn meestal;

  • Gebruik als opvulling.
  • Oogt mooi.
  • Ervaring bieden.

Of omdat het webdesignbureau dit in hun ontwerp voorstelde.

Echter kan deze ervaring beter bieden op de productpagina, en niet op de homepage.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.