Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Tips om te beginnen met contentmarketing en SEO

| door

Contentmarketing en SEO zijn belangrijker dan ooit. Het is de droom van iedere organisatie: veel organisch verkeer en een constante stroom aan leads.

Veel bedrijven beginnen met het maken van content en het toepassen van zoekmachine optimalisatie. Zonder strategie, zonder plan en zonder doel. Na een maand schieten met losse flodders komen ze erachter dat contentmarketing en SEO niet werkt.

Doodzonde, want goede contentmarketing is de effectiefste vorm van marketing en staat garant voor een hoger rendement en lagere marketingkosten. Een bijkomend voordeel is dat goede contentmarketing en SEO, in tegenstelling tot adverteren, blijvend resultaat oplevert. Goede SEO-teksten kunnen jarenlang leads van hoge kwaliteit opleveren.

Wil je weten wat SEO precies inhoudt? Lees dan dit artikel over zoekmachine optimalisatie.

In dit blog delen we 3 tips voor als je wilt beginnen met contentmarketing en SEO.

1. Maak een strategie voor je content en SEO

Een contentstrategie is een strategisch document waarin je vastlegt hoe je contentmarketing gaat inzetten om het vertrouwen van je doelgroep te winnen en ze om te zetten naar betalende klanten.

Belangrijke aspecten die je moet vastleggen:

  • Wat je doelen zijn
  • Wie je doelgroep is
  • Wat voor content je gaat maken
  • Hoe, waar en wanneer je de content gaat publiceren

[su_spacer size=”10″]

In je SEO-strategie leg je vast welke zoekmachine optimalisatie technieken je gaat toepassen om je content hoog te laten ranken.

Denk aan:

  • Technische optimalisaties
  • Linkbuilding
  • On-page optimalisaties

[su_spacer size=”10″]

2. Stem je content af op de zoekintentie

Zoekintentie is het uiteindelijke doel van degene die een zoekopdracht uitvoert. Het doel bepaalt hoe iemand precies zoekt.

Daarom moet je de zoekintentie van je potentiële doelgroep begrijpen. Zo kun je je tekst hierop optimaliseren. Als jouw SEO-tekst niet matcht met de zoekintentie, is de kans dat je hoog gaat ranken nihil.

Uiteindelijk betekent dit dus dat je moet onderzoeken welke resultaten hoog ranken voor keywords die jij wilt verwerken in je tekst. Is dat een heel ander soort tekst dan wat jij wilde schrijven? Dan moet je of je format omgooien, of een ander keyword targeten.

3. Werk samen met een professional

Heel eerlijk: SEO is niet moeilijk en iedereen zou het kunnen. Maar er zijn een aantal aspecten binnen SEO waarbij kennis en ervaring ontzettend belangrijk is.

Linkbuilding bijvoorbeeld. Linkbuilding moet hoog op je prioriteitenlijstje staan. Vooral als je net begint, is het een flinke uitdaging om backlinks te krijgen.

Backlinks zijn externe links die van het ene domein naar een ander domein wijzen. Dit zijn belangrijke graadmeters voor zoekmachines. Als er backlinks naar jouw pagina leiden, betekent dit voor Google dat anderen je tekst waarderen. Hoe meer waardering, hoe hoger je waarschijnlijk rankt.

We raden altijd aan om samen te werken met een ervaren SEO-bureau of linkbuilding specialist die doorlopend aan jouw vindbaarheid werkt.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights