Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Vier dingen waar je extra op wil letten tijdens de kantoorschoonmaak

| door

We weten allemaal dat een van de belangrijkste eigenschappen in ons leven netheid is. Zeker, netheid maakt je productiever, positieve.

Als je op een kantoor werkt moet je het schoonmaken, waardoor je gemakkelijk en efficiënt kunt werken. Of je nu alleen in het kantoor werkt of met een team van professionals, het schoonmaken van commerciële kantoren is een must.

Het is niet alleen voor je personeel

Het schoonmaken van kantoren is ook belangrijk om je klanten en potentiële klanten of kopers te laten zien dat je een professionele firma of bedrijf vertegenwoordigt.

Wanneer je in een schone en gezonde omgeving werkt, verbetert dit het product, maar ook de productiviteit van je werknemers.

Een goed schoongemaakt kantoor of andere werkplek zorgt er ook voor dat je werknemers gezond blijven en dat ze geen problemen met hun gezondheid krijgen. Een vuile werkplek vol stof en puin kan verschillende problemen veroorzaken.

Zo kan er bijvoorbeeld vuil in de ogen van de werknemers terechtkomen, waardoor hun ogen gaan tranen en hun productiviteit daalt.

Rommel op de werkplek kan nog veel meer problemen veroorzaken

Bacteriën kunnen bijvoorbeeld ziekten bij de werknemers teweegbrengen en die zouden dan medische behandeling nodig hebben. Voor een medische behandeling is nogal eens bedrust nodig. Terwijl je ook extra uitgaven moet doen om je personeel te vervangen, en je een extra verzekering voor de werknemers moet afsluiten.

Het is niet altijd nodig om een professionele schoonmaakdienst in te huren. Als je het dagelijkse schoonmaakwerk en kleine taken zelf doet, door je eigen schoonmaakpersoneel laat doen, dan zal het kostenplaatje niet al te groot worden.

Niet alleen ga je op een schone en gezonde plaats werken, maar je zult ook geld besparen, omdat je geen schoonmaakbedrijf in hoeft te huren.

Een paar punten die je in de gaten moet houden

Ontdoe je van rommel. Gooi het weg of organiseer het goed.

Besteed speciale aandacht aan algemene en openbare ruimtes, daar komen je klanten ook.

Maak je eigen werktafel tafel elke dag schoon. Maak ook de airconditioner elke maand schoon.

Maar de elektronica moet je dagelijks schoonmaken. Let daarbij goed op onderdelen zoals de router van het breedband internet. Dat is nodig op een kantoor, zorg er dus voor dat je het niet beschadigt.

Vergeet niet stof te vegen van toetsenborden, muizen, schermen, telefoons, enz. Met een licht alcoholhoudend schoonmaakmiddel hou je die onderdelen kiemvrij.

Belangrijk: Meer dan 60% van de ziektes worden verspreid door vuil.

Doe dus het volgende

Maak ramen en kasten schoon. Vergeet ook niet badkamers op tijd te desinfecteren.

Leeg de prullenbak op de juiste manier. Maak de stoelen op kantoor dagelijks schoon. Gebruik hiervoor een allesreiniger. Dit kleine klusje kun je het beste zelf doen.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights