Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
Bevind je doelgroep zich in de leeftijdscategorie 18 tot en met 34 jaar? Dan is Whatsapp niet meer weg te denken!
Whatsapp is de grootste online berichtendienst (bijna 10 miljoen gebruikers).
Deze sterke groei valt ook op bij bedrijven. Zij bekijken daarom ook de marketing mogelijkheden van dit platform.
Maar zijn er ook al makelaars actief of Whatsapp?
En hoe kan je het platform het beste gebruiken voor je makelaardij?
[the_ad id=’28752′]
Je bent niet de eerste makelaar die Whatsapp in wilt gaan zetten als communicatiemiddel.
De kans is wel groot dat je de eerste in de regio bent.
Na een klein onderzoek kwam ik 3 makelaars tegen die Whatsapp “serieus” in zetten voor hun makelaardij.
ZND makelaars zet niet alleen Whatsapp in, maar geeft zelfs de voorkeur van deze vorm van communicatie.
Kleurrijk makelaars geeft ook duidelijk aan door middel van een groene banner bereikbaar te zijn via Whatsapp.
Ook bij Mercurius makelaars kan je vraag gesteld worden via Whatsapp.
Zijn de makelaar in bovenstaande voorbeelden ook daadwerkelijk goed bereikbaar via Whatsapp?
Ik nam de proef op de som.
En stuurde elke makelaar een bericht via Whatsapp.
Het resultaat?
Teleurstellend.
Van slechts 1 makelaar ontving ik een bericht terug.
Mijn eerste tip: neem het serieus.
Wanneer je vermeld dat je bereikbaar bent via Whatsapp, dan zorg je ook dat het zo is.
Redenen waarom Whatsapp interessant is voor makelaars zijn:
Gemak vanwege het feit dat de meeste bezoekers van je website al Whatsapp hebben geïnstalleerd op hun smartphone.
Daarmee kunnen ze direct vanaf hun smartphone communiceren.
Makkelijk te beheren voor makelaars
Maar ook gemakkelijk te beheren als makelaar omdat Whatsapp cross-platform-berichtendienst is.
Dat wilt zeggen dat Whatsapp zowel via mobiel als PC te gebruiken is.
Benieuwd hoe je Whatsapp gesprekken kan voeren via de PC? Dat lees je hier.
Whatsapp inzetten als extra communicatie kanaal is niet iets dat je er even bij doet.
Je doelgroep die Whatsapp gebruikt om met je in contact te komen verwacht namelijk interactie.
Het liefst zo snel mogelijk.
Een garantie om binnen 24 uur te reageren is te lang.
Door privacy en strenge regels is het niet toegestaan Whatsapp commercieel te gebruiken.
Woning of kantorenaanbod aanbieden aan willekeurige nummers is daarom niet handig.
Daar zit ook niemand op te wachten.
Whatsapp is uitermate geschikt als verlengstuk op je bestaande servicekanalen.
Communiceer op je website dat bezoekers hun vraag of zelfs hun klacht kunnen sturen via Whatsapp.
Een voordeel tegenover social media is dat Whatsapp berichten zich in een gesloten omgeving bevinden.
Er is niemand anders die mee kan lezen, maar je kan wel een goede oplossing aanbieden of de klacht verhelpen.
Door een goede oplossing aan te bieden voor het probleem van iemand bouw je een relatie op.
Deze positieve ervaring zorgt ervoor dat deze persoon in een later stadium bij je terug komt.
Wanneer hij wel interesse heeft om een woning te kopen of kantoorruimte te huren.
Succes!
Danny Verhoeven
KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.
Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:
[su_spacer size=”10″]
En diverse vastgoedmarketing producten:
[su_spacer size=”10″]
Leave a Reply