Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
Regelmatig spreek ik makelaars over het onderwerp van vandaag en velen hebben het al eens geprobeerd, maar zijn inmiddels gestopt: bloggen. Zonde want het kan je echt geweldige resultaten opleveren. Toch ga ik je niet beloven dat je direct of op korte termijn deze resultaten zal zien.
Blogs waarbij het drukken op de knop ‘publiceren’ voldoende is zijn erg schaars, en bij 99% van de makelaars blogs niet het geval. Om de resultaten van bloggen te ondervinden die je verwacht heb je een lange adem nodig, moet je consistent de juiste dingen doen en is het vooral hard werken.
Ik schrijf het artikel niet om enthousiaste makelaars af te remmen om te gaan bloggen (juich het zelfs toe), maar ik vind dat het eens tijd word om te vertellen wat je er echt voor over moet hebben om succesvol blogger te worden.
[the_ad id=’28752′]
Redenen waarom makelaars (en iedereen eigenlijk) wilt starten met bloggen zijn:
En als we velen marketeers mogen geloven dan is het publiceren van waardevolle content voldoende tot een succesvol blog. Zelfs Google probeert je wijs te maken dat je met waardevolle content goede resultaten in de zoekmachine zal behalen.
Men spreekt ook al snel over “content is king”, maar welk type content is dan king? Is het daadwerkelijk zo dat waardevolle content voldoende is tot een succesvol blog?
Binnen de makelaardij heb ik al diverse soorten content voorbij zien komen. Veel vaak waardevol, maar nog niet de buitencategorie content waarbij verwijzingen op andere websites en social media shares vanzelf komen.
Tot vorig jaar! Toen bedacht een makelaar in Ermelo een wel hele slimme manier van bezichtigen, en is een perfect voorbeeld van de content waarbij deze marketeers en Google het over heeft, maar niet iedereen in staat is om te publiceren.
Je moet jezelf dus afvragen of je content kan publiceren op dit niveau. Behalve creativiteit is daar ook budget voor nodig.
Daarnaast is dit het eerste voorbeeld binnen de makelaardij dat ik zie op dit niveau van creativiteit. Dat geeft denk ik wel een inschatting van het verkeerde beeld dat geschept wordt door de meeste marketeers.
Nu we toch weer met beide benen op de grond staan zal ik je vertellen wat je er voor over moet hebben om de beste resultaten te boeken met bloggen als makelaar.
In dit artikel behandel ik de volgende onderdelen van een succesvolle blog strategie:
Met investering bedoel ik niet direct het geld dat je moet investeren om succesvol blogger te worden want dat kan in het begin vrijwel gratis, maar vooral de tijd en energie die erin gestoken zal moeten worden.
Wanneer je dit artikel leest en denkt over het starten met bloggen, maar er eigenlijk niet de tijd voor hebt dan raad ik je sterk aan om er niet aan te beginnen. Een succesvolle blog strategie hangt namelijk niet alleen samen met de tijd die je in het maken van content stopt. Daar begint het proces pas! Vooral in het begin.
36.000 tweets, heb je niets beters te doen Danny? Ik moet er altijd wel om glimlachen, want ik ben daarmee bezig met de groei van mijn onderneming.
De reden waarom ik zo actief op social media ben is omdat ik sterk geloof in relatiemarketing zodat mijn inspanningen met bloggen meer impact maken.
Wat is relatiemarketing op social media? Met relatiemarketing op social media ben je dagelijks bezig om een band op te bouwen met de mensen voor wie je content interessant vinden en/of in je doelgroep vallen.
Met waardevolle relaties verhoog je de kans op social media likes / shares
Zelf vind ik het erg leuk om dagelijks met verschillende mensen te communiceren / discussieren over onderwerpen die relevant voor mij zijn, maar je doel hiermee is het verhogen van de gun factor.
Wanneer je zelf een artikel gaat publiceren is de kans op social media shares van deze mensen waar je een band mee hebt opgebouwd groot.
Wanneer je bloggen serieus gaat aanpakken is het enorm belangrijk om regelmaat in te bouwen. Een week 5 artikelen publiceren en daarna een aantal maanden niet is not done. Op deze manier zal je nooit alles uit je blog activiteiten halen.
Hoe vaak je moet bloggen? Dat mag je zelf bepalen, maar belangrijk bij deze beslissing is dat de kwaliteit van content zo hoog mogelijk blijft. Ik adviseer om te kiezen voor een regelmaat die je voor lange termijn kan volhouden.
Content marketing betekent voor mij ook echt marketing. Omdat een goed artikel schrijven alleen niet voldoende is ga ik ook actief aan de slag met de marketing van het blog.
De vervolg stappen na het publiceren van een blog zijn:
Bloggen om je makelaardij te laten groeien is niet iets wat je naast de dagelijkse werkzaamheden er even bij kan doen. Je moet er veel tijd, energie en geld in investeren om de beste resultaten eruit te halen.
Behalve content publiceren zal je ook actief aan de slag moeten met je content. Vooral in de beginfase van je blog. Ik heb diverse cases gezien waarbij zelfs de eerste jaren nauwelijks bezoek kwam op een blog, maar de resultaten opeens door het plafond gingen.
Ben je bereid om te bloggen op de manier zoals uitgelegd in dit artikel met een flinke dosis doorzettingsvermogen? Dan is je kans op een succesvol blog erg groot!
Veel succes!
Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl
KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.
Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:
[su_spacer size=”10″]
En diverse vastgoedmarketing producten:
[su_spacer size=”10″]
Graag ontvang ik de nieuwsbrieven en tips.
Dank hiervoor !
Bij deze heb ik je toegevoegd. Vanaf nu zal je per email op de hoogte worden gehouden. Fijn weekend!
Danny Verhoeven