Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Kantoorprinter voor uw kantoorruimte?

| door

Een goede kantoorprinter is onmisbaar in elke kantoorruimte. Vaak moet hierbij een overweging worden gemaakt om kantoorprinter en bijhorende software te kopen of te leasen.

Maar wat past het beste bij uw (bedrijfs)situatie en kantoorruimte? Onderstaande informatie kan hier zeker bij helpen.

[the_ad id=’28752′]

Kantoorprinter kopen

Een professionele kantoorprinter die kan printen, scannen en kopiëren en een behoorlijk printvolume aan kan, vraagt al snel een investering van enkele duizenden euro’s. Wanneer er budget beschikbaar is, dan kan het kopen van een kantoorprinter zeker voordelen hebben.

Wanneer u een kantoorprinter koopt, wordt u direct eigenaar van de kantoorprinter, inclusief software. U bepaalt vervolgens zelf wat u hiermee doet en hoeft geen rekening te houden met de voorwaarden van een leasemaatschappij.

Aftrekpost

De investering in de kantoorprinter kan tevens gebruikt worden als aftrekpost voor de belasting. Zodoende verdient u als het ware een deel van de investering terug.

Bij een aankoopbedrag tussen de € 2.301,- en 56.024,- kunt u 28% van het investeringsbedrag aftrekken van uw winst. Hierdoor wordt uw bruto winst lager en hoeft u dus minder belasting te betalen. Fiscaal gezien een mooi voordeel dus om een kantoorprinter te kopen.

Kantoorprinter leasen

Indien u de investering voor een kantoorprinter liever niet direct zelf op wil hoesten, dan is lease een ideale oplossing. U betaalt dan maandelijks een vast bedrag en kunt toch genieten van de oplossing die bij uw kantoor en bedrijfssituatie past.

Indien u een kantoorprinter gaat leasen bent u verzekerd van een apparaat en software die altijd up-to-date zijn. Aan het einde van de looptijd is het natuurlijk mogelijk om opnieuw te kijken welke oplossing dan het meest geschikt is.

Advies bij de aanschaf van een kantoorprinter

Kantoorprinters zijn er in vele soorten en maten en de keuze dient dan ook weloverwogen te worden gemaakt. Het is dan ook slim om u goed te laten informeren door een professionele partij.

Hofax is sinds 1989 gespecialiseerd kantoorapparatuur en geeft u graag een goed advies.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights