Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Hier moet je aan denken als je op zoek bent naar een kantoorruimte

| door

Ben je op zoek naar een nieuwe kantoorruimte? Misschien is het je allereerste kantoor of ben je juist bezig met een uitbreiding. Hoe dan ook kan het vinden van de juiste kantoorruimte best lastig zijn. Er zijn namelijk veel dingen waar je rekening mee moet houden. Je wilt dat het goed past bij je bedrijf en bij je medewerkers. Zij moeten zich er namelijk ook thuis kunnen voelen. In dit artikel vertellen we je waar je aan moet denken als je op zoek bent naar een kantoorruimte. 

Locatie

Een van de belangrijkste dingen om over na te denken bij het zoeken naar een kantoorruimte is de locatie. De locatie van je kantoor kan veel invloed hebben op het succes van je bedrijf. Het is belangrijk om een locatie te kiezen die goed bereikbaar is voor zowel medewerkers als klanten. Daarnaast is het ook handig om te kijken naar de voorzieningen in de omgeving, zoals restaurants, winkels en openbaar vervoer. Heb je een perfect kantoor gevonden wat voor nu buiten je budget ligt? Dan kun je eens kijken naar vastgoedfinanciering van Bufr. Je kunt misschien geld lenen om je droom kantoor alsnog te kunnen financieren. 

Ruimte en indeling

Het is belangrijk om te bepalen hoeveel ruimte je nodig hebt voor je bedrijf. Kijk allereerst naar het aantal medewerkers. Denk ook na over eventuele groeiplannen in de toekomst. Ook is het belangrijk om te kijken naar de indeling van de ruimte. Kijk ook of dit past bij de manier waarop je bedrijf werkt. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar grote ruimtes waar veel samengewerkt kan worden? Of wil je liever aparte kantoren waar medewerkers meer privacy hebben?

Voorzieningen

Het is ook belangrijk om te kijken naar de voorzieningen die worden geboden in de kantoorruimte. Denk hierbij aan dingen zoals internetverbinding, vergaderfaciliteiten, parkeergelegenheid en beveiliging. Het is belangrijk dat de voorzieningen passen bij de behoeften van je bedrijf en medewerkers. Zo weet je zeker dat de productiviteit optimaal is. 

Kosten

Natuurlijk is het ook belangrijk dat je het pand kunt financieren. Het is belangrijk om een budget op te stellen en te kijken naar de huurprijs en eventuele bijkomende kosten. Denk hierbij aan servicekosten en belastingen. Daarnaast is het ook slim om te kijken naar de mogelijkheid van een verhuurhypotheek. Hierbij koop je het kantoorpand en verhuur je het aan je eigen bedrijf. Dit kan fiscale voordelen met zich meebrengen. Daarnaast zorgt het er ook voor dat je een constant bedrag binnen krijgt per maand.

Contractvoorwaarden

Ook is het belangrijk om goed naar je contract te kijken. Kijk wat de voorwaarden zijn.  Zorg ervoor dat je alle afspraken duidelijk zwart op wit staan. Denk hierbij aan de huurprijs, duur van het contract en opzegtermijn. Een goede tip is om ook goed de kleine lettertjes te lezen. Kom je er zelf niet uit? Vraag dan iemand met juridische kennis of ze even mee willen kijken. 

 

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.