Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Zo scherm je je privé adres af bij de Kamer van Koophandel

| door

Bij je inschrijving bij de Kamer van Koophandel is het verplicht om een zakelijk vestigingsadres op te geven. Dit mag geen postbusnummer zijn. Je bent verplicht om een fysiek adres te laten opnemen in het Handelsregister. Als je zzp’er bent en je werkt vanuit huis dan zit er dus niets anders op dan je privé adres op te geven. Dit adres is vervolgens door iedereen op te vragen die weet dat je zelfstandige bent. Dit kan leiden tot ongewenste situaties. Gelukkig is er wel een mogelijkheid om je privé adres af te schermen bij de KvK.

io centers 2673323 640 1

Een zakelijk postadres aanvragen

In verschillende grote steden zijn zogenaamde virtual kantoor bedrijven gevestigd. Hier kun je een abonnement nemen voor een zakelijk postadres. Je betaalt hier een vast bedrag per maand voor. Het adres van het virtueel kantoor mag je vervolgens bij de KvK opgeven als het vestigingsadres van je bedrijf. Je kunt dit adres ook vermelden op je website, briefpapier en visitekaartjes. Op die manier is je privé adres dus niet zomaar meer op te zoeken en kun e je privacy beter waarborgen. Je kunt bij dit adres ook een vast telefoonnummer aanvragen via een callcenter. Dit nummer schakel je door naar je smartphone en zo ben e via dit nummer bereikbaar. Een vast nummer komt veel zakelijker over dan een 06 nummer.

Laat je zakelijke post digitaliseren

Alle post voor je bedrijf wordt naar je virtual office adres gestuurd. Daar wordt de post geopend en gescand. Je ontvangt wekelijks of tweewekelijks een e-mail met jouw post. De originelen kun je zelf ophalen als je op kantoor komt, laten doorsturen of laten vernietigen. Ook aangetekende stukken kunnen gewoon worden bezorgd, een medewerker zal tekenen voor ontvangst. Alleen het laten bezorgen van pakketten is niet mogelijk.

Een comfortabele flexwerkplek

Als je vanuit huis werkt dan kan het gebeuren dat je toch graag af en toe, of misschien wel 1 of meer dagen per week, op kantoor wilt kunnen werken. Op een rustige werkplek waar je je kunt concentreren op ingewikkelde klussen of rustig telefoontjes kunt afwerken. Daarom kun je bij het virtual office ook een werkplek reserveren. Dat kan incidenteel maar je kunt hier ook een vaste afspraak voor maken. Op je werkplek heb je uiteraard de beschikking over snelle Wi-Fi voor het versturen van grote bestanden of het voeren van probleemloze videocalls. Ook kun je een vergaderkamer reserveren om bezoek te ontvangen. Ook dit is natuurlijk een stuk zakelijker dan een gesprek voeren aan de keukentafel. Je kunt je abonnement zo lang laten doorlopen als jezelf wilt. Opzeggen kan aan het inde van de looptijd. Met een maandabonnement ben je het meest flexibel, met een abonnement voor langere tijd ben je per maand goedkoper uit en heb je ook de zekerheid van doorlopende dienstverlening. Een abonnement is mogelijk voor zowel eenmanszaken als bv’s en vof’s.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.