Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

10 tips voor een efficiënte en succesvolle zakelijke verhuizing

| door

hand-truck-564242_640

Gaat uw bedrijf binnenkort verhuizen? Verhuizen is altijd een hectisch, ingewikkeld proces waar veel bij komt kijken.

Dit wordt des te ingewikkelder wanneer het gaat om het verhuizen van een bedrijf, organisatorisch gezien is dit een heel karwei dat tot in de puntjes voorbereid moet worden.

Door middel van een goede voorbereiding kunt u besparen op tijd, inspanning en kosten. Maar waar te beginnen?

[the_ad id=’28752′]

Checklist

Een checklist verhuizen kan ontzettend helpen bij het houden van een duidelijk overzicht en het scheppen van een strakke planning. Wilt u hier graag hulp bij?

Bekijk dan zeker deze zakelijke verhuizing checklist:

Maak een overzicht

Maak een overzicht van de specifieke taken die uitgevoerd moeten worden en stel een deadline vast voor elke taak.

Zo krijgt u een duidelijk idee van wat er wanneer moet gebeuren.

Delegeer

Delegeer taken aan de verschillende afdelingen binnen het bedrijf, denk hierbij aan specifieke taken die per afdelingen gedaan moeten worden.

Geef deze taakverdeling door aan de afdelingshoofden zodat zij dit kunnen communiceren naar hun medewerkers, zorg ervoor dat dit ook op papier staat.

Wat moet er verhuisd worden?

Bepaal wat er precies verhuisd moet worden: machines, kantoormeubelen, apparatuur et cetera? Bedenk wat jullie doen met de spullen die weggegooid of weggegeven mogen worden.

Min mogelijk belasting

Bespreek met het team hoe jullie er voor kunnen zorgen dat de klanten zo min mogelijk last hebben van de verhuizing. Hoe kunnen jullie er voor zorgen dat jullie de normale service aan de klanten blijven aanbieden?

Verhuis in etappes

Overweeg het verhuizen in etappes, zo kunt u verschillende delen van het bedrijf op verschillende momenten verhuizen.

Hiermee kunt u er ook voor zorgen dat jullie productie of service (gedeeltelijk) door kan blijven gaan en de klanten zo min mogelijk last hebben van de verhuizing.

Bedenk een plan B

Bedenk een plan B, mocht er een onderdeel van het verhuisplan in de soep lopen. Door van te voren over alternatieve mogelijkheden na te denken, zult u al beter kunnen inspelen op deze onverwachte wendingen.

Communicatieplan

Stel een communicatieplan op, bijvoorbeeld het wekelijks houden van meetings om te rapporteren over de gang van zaken. Mochten jullie tegen problemen aanlopen, kunnen deze in de meetings besproken en opgelost worden.

Laat weten waar u bereikt kunt worden in geval van urgente kwesties.

Coördinatie

Zorg voor een goede coördinatie met de gebouwbeheerder zodat u op de hoogte bent van de stand van zaken.

Zo nodig, kunt u meetings organiseren tussen tussen de beheerder en de afdelingshoofden.

Plattegrond

Maak een plattegrond van de nieuwe bedrijfsruimte: waar wordt wat geplaatst? Deel de ruimte alvast in en toon dit ook aan de afdelingshoofden tijdens een meeting.

Zo kunnen zij hun inbreng en feedback geven.

Vraag offertes aan

Vraag offertes aan van verschillende verhuisbedrijven, bekijk goed welke services inbegrepen zullen zijn.

Probeer een verhuisbedrijf te vinden die alle voor u benodigde services kan uitvoeren zoals een, zo voorkomt u ingewikkelde coördinatie tussen verhuisbedrijven.

Let op ervaring

Let niet alleen op de prijs maar ook op de ervaring en de betrouwbaarheid van het verhuisbedrijf. Nodig een aantal verhuisbedrijven uit, toon ze het bedrijf en de plattegrond van de nieuwe locatie.

Zo krijgen zij een duidelijk idee van de omvang van de verhuizing, hierdoor kunnen zij u een betere inschatting geven van de mogelijkheden qua kosten en tijd.

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

En diverse vastgoedmarketing producten:

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.