Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

3 tips voor het scheiden van afval op kantoor

| door

Afval scheiden is ontzettend belangrijk om samen toe te werken naar een circulaire economie. In huishoudens is het scheiden van afval een gewoonte geworden, waar de meeste huishoudens zich goed aan houden.

pexels fauxels 3184357

Op de meeste kantoren in Nederland is de afvalscheiding nog niet optimaal en belandt er onnodig veel afval bij het restafval. Daarom geven wij 3 tips om het bedrijfsafval op kantoor beter te scheiden!

Wist je dat afval scheiden voor bedrijven verplicht is?

Voordat we handige tips geven om het afval op kantoor beter te scheiden willen we graag mededelen dat het voor bedrijven verplicht is om bedrijfsafval bij de bron te scheiden.

Bedrijven zijn zelf verantwoordelijk voor het inzamelen en het laten verwerken van het afval dat ze produceren. Het is verplicht om de afvalcontainers op te laten halen door een gecertificeerd afvalverwerkingsbedrijf.

Tip 1. Welke afvalstromen zijn er?

Voor een goede afvalscheiding is het belangrijk om de verschillende afvalstromen en de hoeveelheid afval in kaart te brengen.

Nadat er duidelijk in kaart is gebracht welk afval je als bedrijf produceert weet je precies hoeveel afvalcontainers je nodig hebt om het afval op kantoor goed te scheiden.

Tip 2. Geen prullenbakken op werkplekken

Op veel kantoren in Nederland staat er nog altijd een prullenbak per werkplek. Al het afval van medewerkers wordt in deze prullenbak gegooid, waardoor er veel afval onnodig bij het restafval belandt.

Een goede tip om de hoeveelheid restafval te beperken is het weghalen van prullenbakken op werkplekken.

Tip 3. Centrale afvalcontainers

Een belangrijke tip om de afvalscheiding op kantoor te verbeteren is het plaatsen van de afvalcontainers op een centrale plek. Dit maakt het mogelijk voor werknemers om op deze centrale plek het afval in de juiste afvalcontainer te gooien.

Ben je op zoek naar een gecertificeerde afvalverwerkingsbedrijf met containerverhuur? Huur containers via Bedrijfsafval.nl. Zij hebben voor elke afvalstroom een geschikte container.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights