Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

4 tips om jouw kantoor veilig te maken

| door

Als eigenaar van een bedrijf wil je natuurlijk dat dit een veilige omgeving is voor jouzelf en de medewerkers. Maar hoe creëer je nou eigenlijk een veilige werkomgeving en hoe veilig is je kantoor zodra iedereen weg is? Hieronder bespreken wij vier tips hoe je jouw kantoor veilig(er) kunt maken.

1. Zorg voor een kluis

Op kantoor staan vaak dure of persoonlijke spullen. Het is belangrijk dat je deze goed opbergt. Zo kan het helaas zo zijn dat er wordt ingebroken, of dat er een brand ontstaat en dat alles afbrandt. Om te voorkomen dat deze spullen kapot of gestolen worden, kun je een kluis kopen. Een kluis heeft veel verschillende voordelen: zo liggen jouw belangrijke spullen achter slot en grendel en kan niemand anders er bij komen. Kies bijvoorbeeld voor een De Raat kluis: hier vind je kluizen die brandwerend en inbraakwerend zijn. De kluizen zijn van hoge kwaliteit en jouw spullen worden goed bewaakt.

2. Oefen het noodprotocol

Heb jij een kantoor in een bedrijfspand? Dan ben je vast wel bekend met de periodieke brandoefening. Dit alarm gaat om de zoveel tijd af, om iedereen weer even wakker te schudden en het eventuele noodprotocol uit te voeren. Daarnaast moet natuurlijk het brandalarm getest worden, zodat je zeker weet dat hij het nog doet.

Een noodprotocol is een erg belangrijk proces. Stel, er gebeurt onverwachts toch iets, dan weten jij en je collega’s precies wat en welke route jullie moeten volgen om zo snel mogelijk naar buiten te komen. Het is belangrijk dat jullie hier vaak genoeg mee oefenen. Op deze manier weet iedereen wat hij of zij moet doen, mocht er onverwachts iets gebeuren.

3. Veilige sloten

Het is natuurlijk belangrijk dat jouw kantoor ook goed afgesloten kan worden. Zodra iedereen klaar is met het werk en het kantoor verlaat, is het belangrijk dat het kantoor op slot kan. Je wilt natuurlijk niet dat Jan en alleman het kantoor kan binnensluipen. Zorg er dus voor dat er goede sloten op het kantoor zitten. Zet ook desnoods een alarm op het pand, zodat je zeker weet dat er geen ongewenste gasten kunnen binnenkomen.

4. Goede luchtkwaliteit

Naast het feit dat het kantoor goed beveiligd moet zijn, is het ook belangrijk dat het veilig voor jou en je werknemers is op de werkvloer. En in dit geval bedoelen we een veilige werkomgeving. Denk bijvoorbeeld aan een goede luchtkwaliteit. Met een slechte luchtkwaliteit kun je verschillende klachten ervaren, zoals hoofdpijn, slechte concentratie en pijnlijke ogen. Dit wil je natuurlijk zien te voorkomen.

Zorg daarom voor een goede ventilatie. Zet de luchtroosters open of zet een raam op een kiertje. Ook planten kunnen een goed effect hebben wat betreft de luchtkwaliteit. Desnoods kun je een luchtreiniger aanschaffen. Alles voor een fijne én veilige werkplek!

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights