Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden
Veel bedrijven in verschillende branches hebben te maken met personeel met een hoog arbeidsverloop.
Dit houdt in dat veel medewerkers kort bij je werken en relatief snel weer weg zijn. Branches die hier veel mee te maken hebben zijn bijvoorbeeld de detailhandel, horeca en hotels.
Een kortlopende arbeidscyclus kan veel geld kosten, daarom delen wij graag een aantal tips om de kosten te besparen bij een hoog arbeidsverloop.
De beste manier om geld te besparen is door snel te zorgen dat je personeel jou geen geld meer kost en geld voor je gaat verdienen.
Een goede inwerkprocedure is daarom essentieel. Zorg voor een duidelijke handleiding en uitleg voor alle basiswerkzaamheden voor het personeel.
Daarna is het verstandig om je nieuwe personeelslid samen in te plannen met een huidig ervaren personeelslid. Iemand waarvan je weet dat hij of zij de eigen werkzaamheden kan uitvoeren en het nieuwe personeelslid kan ondersteunen
Als je bedrijfskleding hebt, dan wil je bij kortlopende arbeidsovereenkomsten natuurlijk niet elke keer nieuwe kleding op maat laten maken.
Kies voor kleding die herbruikbaar is. Zorg dat er altijd verschillende maten beschikbaar zijn. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten bij het aannemen van nieuw personeel.
In de eerder genoemde branches komt het vaak voor dat men gebruik maakt van naambadges. Maar zeker bij kortlopende arbeidsperiodes is het zonde als je elke keer nieuwe naambadges moet aanschaffen.
Daar is gelukkig een oplossing voor, namelijk de naambadges van Uniqprint. Hier kan je namelijk zelf de naambadges opnieuw ontwerpen met behulp van eenvoudige software.
Een zeer goede manier om te besparen op de personeelskosten.
Als je veel kortlopende arbeidsovereenkomsten hebt in jouw bedrijf, dan is het verstandig om een standaard contract klaar te hebben liggen voor alle nieuwe personeelsleden.
Zorg voor een standaard document waarin je alleen een aantal variabelen hoeft aan te passen. Dit zorgt ervoor dat je zelf ook precies op een rijtje hebt wat je elk personeelslid aanbiedt.
Hierdoor kost het je minder tijd en geld om een arbeidscontract op te stellen. Kijk voor een checklist voor een arbeidscontract eens hier.
Leave a Reply