Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

5 tips om ervoor te zorgen dat jouw gevel opvalt

| door

Het is wel zo fijn als klanten je bedrijf weten te vinden. Dit kun je op een zeer opvallende manier doen, maar het is niet de bedoeling om taferelen uit Las Vegas te gaan kopiëren.

Behalve dat dit niet bij de Nederlandse nuchterheid past, vindt de gemeente waar je bedrijf in is gevestigd dit waarschijnlijk ook niet zo leuk. Gelukkig zijn er genoeg manieren om subtiel op te vallen. In dit artikel vind je 5 handige tips.

Kies voor een professionele partij

De eerste en misschien wel meest belangrijke tip is om voor een professionele partij zoals ME Print te kiezen. Het grootste voordeel daarvan is dat de benodigde expertise in huis is. Zo kunnen jullie samen de meest geschikte reclame voor op de gevel bedenken.

Het aanbod van gespecialiseerde bedrijven is groot, waardoor je meer dan genoeg keuze hebt. En het is ook wel zo makkelijk om de montage door experts te laten doen.

Lichtreclame

Nee hoor, geen Las Vegas praktijken, maar normale lichtreclame. Met verlichte LED letters zorg je ervoor dat jouw bedrijf goed zichtbaar is, zeker in de avonduren. Je hebt de keuze uit verschillende uitvoeringen, waarbij je onder meer kunt variëren met de dikte van de letters.

Een andere interessante keuze is die tussen directe verlichting naar voren of indirecte verlichting naar achteren. Dit is deels een kwestie van smaak, en verder afhankelijk van hoe je op potentiële klanten wilt overkomen. In dit verband komt een gespecialiseerde adviseur goed van pas.

Kies de juiste kleur

Dit begint eigenlijk al voordat je aan gevelreclame gaat denken. Bij merkbeleving is de kleur zeer belangrijk. Denk maar eens aan grote merken. De kans is heel groot dat er meteen een kleur in je hoofd zit.

Daar wil je met jouw bedrijf en gevel ook heen. Het is zaak om voor een opvallende kleur te kiezen die eveneens bij de huisstijl en de aard van het bedrijf past. En als dit betekent dat je huisstijl moet veranderen, is dat geen enkel probleem. Een nieuwe kleur is namelijk een prima marketingactie.

Denk aan het contrast

Contrast bepaalt voor een belangrijk deel de leesbaarheid van de gevelreclame. Je kunt je bedrijfsnaam nog zo mooi verlichten, als het contrast niet goed is heb je er niet zoveel aan. De achtergrondkleur moet in contrast staan met de letters van het logo.

Het gebruik van randen zorgt er ook voor dat de leesbaarheid groter wordt. Op dit gebied is het een voordeel dat alles tegenwoordig online wordt gemaakt, zodat je meteen het resultaat kunt zien.

Denk groot, maar niet te groot

Een opvallend logo betekent dat je lef moet tonen. Daarbij moet je wel waken voor te grote letters. Niet alleen komt het dan schreeuwerig over, maar het is ook gewoon niet mooi.

Als voorbeeld kun je aanhouden dat een letterhoogte van 25 centimeter goed leesbaar is op 75 meter afstand. Uiteraard bespreek je dit ook uitvoerig met een adviseur.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights