Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

5 tips om te besparen op de kantoorkosten

| door

Het kantoor is een centrale plaats binnen je bedrijf en onmisbaar voor alle bedrijfsactiviteiten. Daarbij komt natuurlijk kijken dat je ook heel wat moet betalen om je kantoor tip top in orde te houden, zodat je over alle essentiële voorzieningen beschikt.

Dat wil echter niet zeggen dat je te veel geld zou moeten uitgeven aan je kantoor. Er bestaan immers heel wat manieren om te besparen op kantoorkosten. Het volgende overzicht geeft daar enkele voorbeelden van, zodat je als ondernemer minder te maken krijgt met overbodige kosten.

[the_ad id=’28752′]

De 5 beste tips om te besparen op kantoorkosten

Een kantoor kost geld, dat is zeker. Of het nu gaat om printers en computers, of papier en andere belangrijke artikelen, het uiteindelijke bedrag ligt vaak hoger dan de meeste ondernemers denken. Deze aankopen zijn natuurlijk belangrijk, maar dat wil niet zeggen dat je geen besparende maatregelen kunt treffen.

1. De grootte van je kantoor

Eerst en vooral speelt de grootte van je kantoor een rol bij de kosten die erbij komen kijken. Is de ruimte niet té groot? Kan je deze anders indelen, waardoor je misschien minder zaken nodig hebt? Onderzoek goed of je kantoorruimte misschien te groot is, zodat je een kleinere ruimte kan huren en dus heel wat kunt besparen – tot wel een paar duizend euro per jaar.

2. Groene energie gebruiken

Geld besparen gaat tegenwoordig hand in hand met zorg dragen voor het milieu. Er bestaan talloze maatregelen die je kan treffen om het milieu én jezelf een handje te helpen. Zo kun je LED-lampen gebruiken in plaats van gewone verlichting, of toiletten laten installeren die minder water gebruiken.

Ook kun je de computers uitschakelen eenmaal je weggaat. Het zijn allemaal kleine dingen, maar samen kunnen ze een heel groot bedrag opleveren op de lange termijn – en dat is zeker de moeite waard als je ziet hoe eenvoudig het is om zo’n keuzes te maken.

3. Koop artikelen in bulk

Vervolgens kan je ook besparen door noodzakelijke artikelen, zoals papier, paperclips en inkt in bulk te kopen. Als je dergelijke zaken in grote aantallen aanschaft, dan bespaar je heel wat geld. Het is hierbij wel belangrijk een duidelijke inventaris bij te houden van alle zaken die je koopt. Op die manier blijft duidelijk of alles wel een nut heeft en kan je dus nog beter besparen.

4. Hergebruik wat je kan hergebruiken

Het klinkt misschien vreemd, maar zaken zoals papier hergebruiken kunnen op de lange termijn heel wat geld opleveren. Zo kan je de achterkant van een blad papier gebruiken als klad, of oude dozen opnieuw gebruiken om je archief in op te slaan.

5. Besparen op je energiecontract

Tenslotte is de beste manier om te besparen nog altijd door de juiste energieleverancier en energiecontract te kiezen. Niet elke onderneming heeft dezelfde hoeveelheid en soort energie nodig, en het is dan ook belangrijk een contract aan te gaan dat perfect op je behoefte aansluit. Dus energie vergelijken, de beste aanbieder kiezen en je bespaart jaarlijks tot wel 350 euro.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Eén reactie op “5 tips om te besparen op de kantoorkosten”

  1. Christrili schreef:

    test soft

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.