Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

5 tips voor de startende ondernemer

| door

Als startende ondernemer zijn er veel zaken die je moet regelen. Met deze tips maak je een goede start en kun je hopelijk gaan bouwen aan een succesvol bedrijf.

abbe sublett nxZDMUQhN4o unsplash

1: Het vestigingsadres van je bedrijf

Ben je van plan om vanuit huis te gaan werken? Dan wordt je woonadres in principe ook het vestigingsadres van je bedrijf. Je mag hier geen postbusnummer voor opgeven. Je privéadres is dan zichtbaar voor iedereen die de gegevens van je bedrijf opzoekt in het Handelsregister. Je kunt dit op een eenvoudige manier voorkomen. Via een virtual office kun je en KvK vestigingsadres huren. Dit adres kun je gebruiken voor je website, je briefpapier en ook voor de inschrijving bij de KvK.

2: De financiering van je bedrijf

Voor de start van een bedrijf moet je vrijwel altijd kosten maken. Al is het maar voor een laptop en een smartphone. Als je deze kosten niet uit eigen middelen kunt betalen, dan kun je proberen hiervoor geld te lenen bij een bank. Een bank zal in de meeste gevallen vragen om een businessplan. Zorg dus dat je goed uiteen kunt zetten wat voor bedrijf je wilt beginnen en wat de winstverwachting is op de korte en langere termijn.

3: De auto van de zaak

Wil je een ‘auto van de zaak’ dan kun je die het beste leasen. Je hoeft dan geen kapitaal te investeren of een lening af te sluiten om een auto te kopen. Je kunt kiezen voor financial lease, waarbij de auto na afloop van de leaseperiode je eigendom kan worden. Een leaseauto kun je laten bestickeren met je bedrijfsnaam zodat je reclame maakt voor je onderneming als je onderweg bent. In het leasecontract zijn alle kosten begrepen zoals verzekering, belasting, reparatie en onderhoud. Voor de brandstof kun je een tankpas aanschaffen. Rijd je elektrisch dan kun je een laadpaal met laadcontract via je bedrijf regelen. Let er op dat voor het plaatsen van een laadpaal doorgaans toestemming van de gemeente nodig is.

4: Voorraadbeheer

Als je een bedrijf gaat starten waarvoor je materialen op voorraad moet hebben, dan kun je daarvoor financiering regelen. Je kunt immers niet werken zonder materialen, machines of gereedschappen. De kosten gaan in dat geval voor de baten uit. Er zijn speciale financieringsbedrijven die in dit geval startende ondernemers te hulp komen. Soms wordt er ook gebruik gemaakt van crowdfunding.

5: Zorg dat je op de hoogte bent van alle regels

Het is belangrijk dat je op de hoogte bent van alle regels waar je je als ondernemer aan moet houden. De Kamer van Koophandel zorgt ervoor dat de Belastingdienst op de hoogte wordt gesteld dat je een bedrijf bent gestart. Je moet zorgen voor tijdige aangifte van de BTW en mogelijk ook andere belastingen. Wil je een bedrijf starten dan kun je op de website van de KvK veel nuttige informatie vinden.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights