Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

8 fouten die je als makelaar niet mag maken bij het uitbesteden van zoekmachine marketing

| door

zoekmachine marketing uitbesteden

Als makelaar ben je specialist in bezichtigingen. Niet in zoekmachine marketing.

Een logische stap is dan om zoekmachine marketing uit te besteden.

Maar waar moet je op letten?

[the_ad id=’28752′]

De meest voorkomende vaktermen niet kennen

Laat je niet imponeren door fancy vaktermen.

“Specialisten” gooien deze vaktermen vaak op tafel om je kennisniveau te peilen.

Helaas maken zij hier soms ook misbruik van.

Alhoewel deze vaktermen wellicht professioneel overkomen, zegt dit niets over de kwaliteit van hun product of dienst.

Voorbeeld:

Hij: “Wij maken Google friendly urls voor je website”.

Dat betekent dat je goed leesbare links op je website krijgt.

Dit maakt je website beter toegankelijk voor Google, maar zal niet zorgen voor een stijging.

Tip #1: Ken de basis en meest voorkomende vaktermen van zoekmachine marketing.

Af gaan op een garantie op nummer 1 positie

Zoekmachine marketing veranderd met de dag. Wat vandaag werkt, kan in de toekomst minder goed werken.

Het is daarom onmogelijk om een garantie aan te bieden.

Tenzij het een niet goed – geld terug garantie is, maakt het een bureau minder betrouwbaar wanneer ze een nummer 1 garantie afgeven.

Zoekmachine marketing is een continue proces. Niet een eenmalige investering.

Tip #2: Laat een garantie zwart op wit vast leggen.

Niet op ervaringen Googlen

De ervaringen op de website van een zoekmachine marketing bureau scheppen niet altijd een goed beeld.

Via Google kan je onafhankelijke reviews vinden op internet.

Dat doe je door de volgende zoekopdracht in Google te plaatsen: “Bedrijfsnaam ervaringen”.

Tip #3: Behalve op bedrijfsnaam kan je ook op ervaringen met personen Googlen.

Klanten niet om ervaringen vragen

Wanneer er online geen ervaringen te vinden zijn, maar wel bekend is wie de klanten zijn kan je deze ook direct benaderen.

Vraag tijdens dit contact naar de positieve kanten van de samenwerking, maar ook naar negatieve feedback.

Tot slot vraag je of hij dit zoekmachine marketing bureau kan aanbevelen, en waarom.

Tip #4: Vraag of deze resultaten geboekt zijn binnen het vooraf gestelde budget.

De website van het zoekmachine marketing bureau niet analyseren

Doordat je de basis van zoekmachine marketing kent, kan je ook de website van een zoekmachine marketing bureau analyseren.

En de websites van klanten.

Je krijgt daardoor een goed beeld wat je kan verwachten.

Tip #5: analyseer ook het linkprofiel van klanten. Links zijn een belangrijk onderdeel van zoekmachine marketing.

Niet vragen om resultaten

Welke bestaande resultaten heeft het zoekmachine marketing bureau geboekt voor zijn klanten?

Laat een zoekmachine marketing bureau altijd hun bestaande resultaten overleggen.

Niet voor zoekwoorden waar nauwelijks concurrentie aanwezig is, maar zoekwoorden met enige concurrentie.

Tip #6: Controleer resultaten per zoekwoord altijd in Google. Er zijn technieken die ervoor kunnen zorgen dat je snel stijgt in Google, maar ook net zo snel weer daalt.

Is er een blog aanwezig?

Deelt het zoekmachine marketing bureau hun kennis door middel van een blog of ander kanaal?

Laat een andere (bekende) expert zijn mening vormen op de kennis die wordt gepubliceerd.

Tip #7: Publiceert deze persoon ook op andere blogs? Ook dat kan een indicatie geven dat je te maken hebt met een expert of autoriteit.

Ga niet in zee met een zoekmachine marketing expert

De tijd dat een goede zoekmachine marketeer zich enkel bezig hoeft te houden met SEO is voorbij.

Het vak zoekmachine marketing is breder geworden.

Wil je een zoekmachine marketing bureau die anno 2016 je aan een betere vindbaarheid helpt in Google?

Dan moet daar intern ook kennis aanwezig moeten zijn op het gebied van online marketing.

Daarmee is zoekmachine marketing geen niche meer, maar een verlengstuk van online marketing.

Tip #8: Kies een zoekmachine marketing bureau niet enkel op basis van hun specialisme in SEO. Ontdek of er ook kennis van online marketing aanwezig is.

Maak deze fouten ook niet bij internet brokers

Succes!

Danny Verhoeven

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights