Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden
Of je nou in zee gaat met een social media bureau of je houdt alles in eigen beheer, zorg ervoor dat je basis kennis van social media op orde is!
Met deze basis kennis kan je een social media bureau beoordelen, of zelf een goede start maken met je eigen social media strategie.
Voordat je vol enthousiasme aan de slag gaat met social media is het cruciaal om te brainstormen over je content. Daarbij kijk je naar content die aansluit bij je onderneming, doelgroep en die waarde biedt voor je doelgroep.
Je producten of dienstverlening doorplaatsen op social media in de hoop dat iemand klant bij je zal worden is dus geen goede social media strategie.
Binnen een succesvolle social media strategie zal moeten worden bepaald met welke frequentie je gaat posten.
Een super handige tool die hierbij helpt is Hootsuite.
Met deze tool is het heel eenvoudig om een contentkalender te maken waarbij de tool automatisch berichten op social media zal plaatsen op de vooraf ingestelde data.
Social media is vooral een plek waar men het gesprek met elkaar aan gaat. Ondernemers moeten dus leren om openbaar te communiceren met hun klanten.
Social media is vooral geen plek waar jij enkel en alleen je boodschap plaatst, zonder daarbij de interactie te zoeken met je doelgroep.
Om nog meer interactie te krijgen met je doelgroep kan je gebruik maken van bewegende beelden. Video is hierbij de beste optie.
Een platform zoals TikTok is hier groot mee geworden. Hier zijn korte / grappige filmpjes te bekijken tot 1 minuut.
Behalve organisch kan je natuurlijk ook je doelgroep bereiken door te adverteren op Facebook.
Daarbij kan je specifiek selecteren op interesses, doelgroep en gedrag. Omdat Facebook de meeste data per gebruiker heeft verzameld is dat direct ook de beste plek om te beginnen met adverteren.
Leave a Reply