Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Boekhoudtips voor makelaars

| door

Als ondernemer ben je met je eigen zaak begonnen omdat je een bepaalde passie hebt voor een bepaald vak.

Als makelaar vind je het daarom waarschijnlijk heerlijk om mensen aan een nieuwe woning te helpen en precies dat pand te vinden dat bij iemand past.

Waarschijnlijk ben je niet een eigen zaak begonnen omdat je zo ontzettend houdt van boekhouden en het bijhouden van je administratie.

[the_ad id=’28752′]

Toch is dit een zeer belangrijk onderdeel van het hebben van een eigen zaak. Ook als makelaar moet je eraan geloven en zorgen dat ten alle tijden je administratie klopt.

Tips

Omdat velen dit toch zien als een lastig klusje dat ontzettend veel tijd kost, geven we je graag een aantal tips die het een stuk gemakkelijker en vooral overzichtelijker maken.

Met behulp van deze tips wordt het een stuk gemakkelijker en krijg misschien zelfs wel zin in het bijhouden van je administratie.

Overzichtelijke administratie

Een goede boekhouding is overzichtelijk en compleet. Als zelfstandige makelaar kan het lastig zijn om alle facturen, rekeningen en bonnetjes keurig bij te houden en te registreren, zodat uiteindelijk je boekhouding klopt.

We geven je graag een aantal tips waar je op moet letten waardoor het hopelijk wat gemakkelijker wordt en waardoor je fouten in de toekomst voorkomt.

Ten eerste is het belangrijk dat je jezelf aanwendt dat je alle zakelijke documenten bewaart. Het kan heel gemakkelijk zijn om te denken dat je een bepaald document niet meer nodig hebt en het vervolgens weg te gooien.

Vastleggen en bewaren

Als zelfstandige makelaar is het echter belangrijk dat je alle gegevens van je bedrijf vastlegt en bewaard. Hierbij kun je denken aan kassabonnen, afschriften, databestanden, overeenkomsten, contracten en inkoop- of verkoopboeken.

Wees hier erg secuur in. Het kan helpen om hiervoor met een online boekhoudprogramma te werken, omdat dan alles simpelweg veilig op servers wordt opgeslagen en niet verloren gaat bij bijvoorbeeld een computercrash.

Altijd je zaken op orde

Vervolgens moet je deze gegevens maar liefst zeven jaar bewaren. Dit is wettelijk verplicht. Dit geldt voor alle documenten die financiële gevolgen hebben voor jouw onderneming.

Vervolgens kun je op basis van deze informatie als het goed is gemakkelijk de belasting berekenen die je moet betalen.

Kom je er niet uit? Huur dan gerust iemand in die je erbij kan helpen. Dit kan een hoop gedoe voorkomen.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.