Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Branded koffiebekers op kantoor

| door

Branden met een bedrukte koffiebekers. Veel mensen denken dat dat alleen is weggelegd voor de grote bedrijven. Omdat je ontzettend grote aantallen moet bestellen. Tot een paar jaar geleden was dat ook zo, maar er is veel veranderd. Je kan je branded koffiebekers zelfs bestellen vanaf 250 stuks. Maar waarom zou je dat doen? Dat gaan we je uitleggen.

Om te beginnen is het een zeer positieve bijdrage aan de merkbeleving. Veel bedrijven investeren een hoop geld om hun huisstijl door te trekken bij de volledige inrichting van het kantoor. Branded koffiebekers kun je inzetten voor het uitbreiden van je huisstijl. Als deze branded cups professioneel uit zien, heeft dit een zeer positieve bijdrage voor de beleving van je merk. Als eigenaar of marketeer van een bedrijf vindt je het toch fantastisch als alles in één stijl is. Ook draagt het bij aan de professionaliteit van een bedrijf. Op het moment dat je voor een potentiële klant koffie inschenkt in een branded koffiebeker, straalt dit professionaliteit uit. Dat is toch wat je wilt als bedrijf? Wij zijn van mening dat het je merk te kort doet als je een “standaard” beker gebruikt. Het zegt namelijk niks.

Multifunctioneel

Ook is het branden van koffiebekers ook multifunctioneel. Een koffiebeker kan namelijk niet alleen dienst doen als een koffiebeker, maar ook als communicatiemiddel. Zo is een koffiebeker bij uitstek geschikt om mee te communiceren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld interne marketingcampagnes waarbij je de koffiebekers centraal stelt. Bijvoorbeeld bepaalde teksten of ontwerpen op een beker die bijdragen aan je interne marketing. Heb je je merk gebrand en wil je dat communiceren? Ontwerp je huisstijl op een koffiebeker en al je collega’s en medewerkers zijn op de hoogte.

Duurzaamheid en koffiebekers zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Gelukkig zijn er de afgelopen jaren veel ontwikkelingen geweest op het gebied van duurzaamheid. Denk bijvoorbeeld aan duurzame bosbouw in Scandinavië. Om te beginnen is een koffiebeker vele malen duurzamer in vergelijking met een standaard plastic bekertje. Het is wit, lelijk en zeer slecht voor het milieu. Maar hoe zit dat dan met porselein en karton? Porselein moet je ongeveer 350 keer gebruiken wil het beter voor het milieu zijn dan een kartonnen beker. Dit komt met name door de hoeveelheid energie die gebruikt moet worden bij de productie van porselein en het feit dat schoonmaakmiddelen voor een vaatwasser niet goed is voor het milieu. Tel daar de inefficiëntie van je medewerkers bij op die de vaatwasser in en uit moeten ruimen.

Duurzaam

Wil je nóg duurzamer bezig zijn, er zijn verschillende inzamel initiatieven voor de koffiebekers waarbij je koffiebeker een tweede leven krijgt. De grondstoffen die gebruikt worden voor de bekers kunnen dan worden hergebruikt in andere producten. Dit biedt absoluut voordelen op het gebied van duurzaamheid.

Samenvattend is een branded koffiebeker zeer geschikt voor op kantoor. Niet alleen omdat het bijdraagt aan een professionele uitstraling van het bedrijf. Maar ook omdat je met een koffiebeker kan communiceren. Je koffiebeker wordt dan een volwaardige marketingtool en is daarnaast ook nog eens duurzaam.

Bron: Cupsz.nl

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.