Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden
Het is dé plek om collega’s te ontmoeten, klanten te ontvangen en spullen veilig achter te laten: de garderobe. Het is dan ook belangrijk dat deze ruimte een professionele en betrouwbare uitstraling heeft, en daarnaast natuurlijk comfortabel is. Betrek je een nieuw pand, en wil je graag alles weten over het inrichten van de garderobe? Of kan de garderobe in je huidige kantoorpand wel een opfrisbeurt gebruiken? Officetopper vertelt je waar je rekening mee moet houden bij het inrichten van de kantoorgarderobe.
Hoewel de garderobe een centrale plek is in de meeste kantoorpanden, wordt hij tóch vaak als minder belangrijk geschat. De ruimte wordt vaak ‘even snel’ ingericht en daarna weer vergeten. Vooral de praktische kant krijgt dan aandacht; er worden wat kapstokken neergezet, wellicht een bank geplaatst en wat decoratie opgehangen. En klaar is Kees. Toch komen er veel verschillende personen in deze ruimte; van medewerkers tot partners of klanten. Dé plek voor een goede eerste indruk, dus. En juist daarom is het zo belangrijk om de inrichting op een goede manier aan te pakken en door te trekken met de rest van je kantoorinrichting. Zo zorg je voor een professionele, herkenbare uitstraling én creëer je ook nog een stukje betrouwbaarheid.
Natuurlijk, een stel kapstokken kan niet ontbreken in de garderobe; daarmee zit je direct goed. Maar kies dan wel voor de juiste, passend bij het doel van de ruimte én de uitstraling van je pand. Kies bijvoorbeeld voor enkele staande varianten, of, als je minder plek hebt, juist wat modellen voor aan de wand. Zorg voor voldoende ruimte – of haakjes – zodat er genoeg jassen kunnen worden opgehangen. Veel staande kapstokken zijn ook nog eens uitgevoerd met een parapluhouder; dat scheelt weer plek aan de kapstok. Wil je zorgen voor een écht betrouwbare opbergmogelijkheid – bijvoorbeeld voor het opbergen van persoonlijke eigendommen of zakelijke spullen, zoals een laptop of telefoon? Dan zijn de betrouwbare lockerkasten van Officetopper een goed idee. De lockers in deze kasten zijn namelijk ieder apart afsluitbaar, zodat je bijvoorbeeld je medewerkers ieder in een eigen kluisje kunt voorzien.
Wellicht wordt de garderobe ook als wachtruimte gebruikt, of zet je hem in als plek om kort te wisselen van bedrijfskleding. Dan is het natuurlijk wel zo fijn als dit zo comfortabel mogelijk kan. Een comfortabele bank kan dan ook haast niet ontbreken in je garderoberuimte. Kies bijvoorbeeld voor een configureerbare bank die je geheel aanpast aan de ruimte die je hebt, of kies voor de ‘old skool’ kleedkamerbanken voor een vertrouwd gevoel. Natuurlijk is een combinatie nog beter, om op die manier comfort met praktische kenmerken te combineren.
Naast diverse meubelen, is de sfeer die de ruimte ademt ook belangrijk. Het aankleden van deze ruimte, bijvoorbeeld door het toevoegen van planten en diverse accessoires, het aanbrengen van kleur op de muren en het plaatsen van goede verlichting, is dus zeker niet gek. Zorg ervoor dat deze ruimte overeenkomt met de rest van je kantoorinrichting; dit zorgt voor consistentie en extra herkenbaarheid. En dat geeft weer een verpletterende eerste kennismaking met jouw bedrijf!
Leave a Reply