Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

De opening van een nieuw kantoor: zo vier je dat

| door

Als je met je bedrijf gaat verhuizen naar een kantoor is dat reden voor een feestje. Dit hoeft niet een super groot feest te worden. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt.

pexels mehrad vosoughi 2795269

Hier heb je natuurlijk wel de nodige versieringen en hapjes voor nodig. Maar hoe pak je dit goed aan zonder er heel veel moeite in te steken?

Maak het feestelijk

Als je verhuisd is dat vaak iets positiefs. Het is daarom dan ook leuk om er een echt feestje van te maken. Dat kan je op heel veel verschillende manieren aanpakken en je kan het zo groot maken als je zelf wilt.

Je kan een feestje organiseren met alleen collega’s, dan is het leuk om een paar leuke ballonnen op te hangen. Deze kun je opblazen met een helium tank, zodat deze ook echt blijven zweven. Je kunt dan ook een lekker stuk taart kopen bij de bakker en eventueel wat borrelhapjes.

Als je een wat groter feest wilt organiseren met meer dan je collega’s, kan het leuk zijn om het kantoor helemaal te versieren. Versiering kan de boel helemaal opfleuren en maken tot een echt feest. Stem dus goed af wat voor stijl je wilt. Het is namelijk niet leuk als je in iedere hoek een ander thema hebt.

Regel hapjes

Een niet geheel onbelangrijk iets zijn de hapjes en het drinken. Op een feest is het belangrijk dat iedereen genoeg te eten en te drinken heeft. Het is voor niemand leuk als zij op een feest zijn waar ze niks te eten of te drinken aangeboden krijgen.

Vaak is dat namelijk wel iets essentieels wat bij een feest hoort. Het hoeven geen hele buffetten te zijn. Juist niet, maar een paar borrelhapjes kunnen er altijd in. Regel bijvoorbeeld een airfryer of frituurpan, dit is niet zo duur maar valt wel altijd in de smaak.

Ook drankjes hoeven niet heel uitgebreid. Wat fris zoals cola of fanta, iets van een biertje en een rode of witte wijn. Dit zijn allemaal niet sterke dranken, waardoor mensen gewoon naar huis kunnen rijden als zij een glas hebben gedronken.

Muziek kan een goede aanvulling zijn

Maar niet alleen hapjes en versiering maken een feest een geslaagd feest. Muziek kan soms een feest maken of breken. Met zijn allen luisteren naar iemand die viool speelt is leuk maar echt in een feestsfeer kom je er niet van.

Regel bijvoorbeeld een geluidsinstallatie en draai dansmuziek. Deze hoeft niet super hard te staan, maar als achtergrondgeluid kan het erg fijn zijn. Als er dan een stilte valt is het niet meteen helemaal stil.

Nodig anderen uit

Als je in het kantoor buren hebt, kan het fijn zijn om deze van tevoren op de hoogte te stellen. Zo weten zij dat er op vrijdagmiddag een borrel is en er eventueel wat extra geluid kan komen.

Het kan ook leuk zijn om je buren uit te nodigen voor het feestje, als je nieuw bent kunnen zij jou op deze manier gemakkelijk leren kennen.

Vrienden en familie kunnen ook een leuke aanvulling zijn.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights