Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Deze 5 tips zijn perfect voor de inrichting van elk kantoor

| door

Net zoals de wensen en eisen is iedere kantoorruimte uniek. Hier volgen 5 tips voor kantoorinrichting zodat jouw kantoorruimte een efficiënte werkplek wordt. Lees snel verder!

1. Laat daglicht binnen

Het is algemeen bekend dat daglicht de hersenen stimuleert. Maar wist je ook dat daglicht ervoor zorgt dat je werknemers productiever worden?

Houd er bij de inrichting van een kantoorruimte dus altijd rekening ermee dat er voldoende daglicht bij de werkplekken komt.

2. Maak het comfortabel

Als je werknemers comfortabel op hun werkplek zitten, verhoogt dit de productiviteit en de sfeer binnen het bedrijf. Om dit te bereiken kun je gebruik maken van ergonomische stoelen en bureaus.

Ook is het belangrijk dat er een aangename temperatuur is die goed te reguleren is.

3. Creëer verschillende ruimtes

Natuurlijk zijn flexibele werkplekken voor veel mensen prettig. Maar zorg ervoor dat je gescheiden ruimtes maakt. Als medewerkers behoefte hebben aan rust en concentratie kunnen ze zich hierin terug trekken en heeft men geen last van lange telefoongesprekken of onderling overleg.

Als je kiest voor scheidingswanden, zorg dan dat deze flexibel in gebruik zijn, zodat het makkelijk wordt om ruimtes kleiner of groter te maken. Niemand zit te wachten op een hele verbouwing tijdens het werk.

4. Opbergruimte en kasten

Een opgeruimde werkplek is een opgeruimd hoofd. Als een werkplek netjes en opgeruimd is geeft dit veel rust. Het is natuurlijk ook belangrijk dat documenten op een veilige en correcte manier worden bewaard.

Door vanaf het begin al na te denken over kast- en opbergruimte kun je deze laten opgaan in het interieur. Een tip: Bedenk welke kantoorartikelen het meest gebruikt worden binnen het bedrijf en maak hier de ruimte voor vrij. Netjes en geordend.

5. Kwaliteit

Een efficiënte kantoorinrichting heeft niet alleen te maken met slimme indeling van de ruimtes maar ook met duurzaamheid.

Bijvoorbeeld het meubilair. Houd er rekening mee dat het makkelijk schoon te houden is en dat deze van hoogwaardige kwaliteit zijn. Zo voorkom je dat je de meubels in een korte tijd moet vervangen.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.