Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Hoe richt je een kantoor in?

| door

Soms vinden mensen een kantoorbaan erg saai, maar dat hoeft helemaal niet. Als je een eigen kantoor hebt, is het belangrijk om deze goed in te richten.

Dit kan helpen met je concentratie zodat jij lekker de hele dag op je gemak kan werken. Hoe kan je het beste jouw kantoor inrichten?

Een plan maken

De eerste stap is om een plan te maken voor het inrichten van je kantoor. Hiervoor kan je het beste een kantoorplattegrond gebruiken. Op deze plattegrond kan je de grootte van je kantoor opnemen.

Vervolgens kan je alle meubels en spullen die je erin wil zetten op de plattegrond zetten. Je ziet in één oogopslag of het gaat passen zoals jij het voor je ziet.

Het is zonde als je van alles gaat verschuiven om er vervolgens achter te komen dat het niet gaat passen. Goede voorbereiding is altijd belangrijk.

Comfortabel zijn

Om op kantoor goed te kunnen werken, heb je een comfortabele bureaustoel nodig en een goed bureau. Je zit waarschijnlijk de hele dag op kantoor, dus het is fijn als je goed kan zitten.

Een comfortabele bureaustoel is van belang zodat je geen last krijgt van je nek. Je gezondheid is natuurlijk ook belangrijk. Een goed bureau is belangrijk, omdat het echt je werkplek is waar je spullen op kwijt kan.

Een kantoorarchitect kan je helpen met het uitzoeken van een bijpassende set. Zo heb je meteen een kantoor dat er mooi uitziet.

Voldoende opbergruimte

Over het algemeen kan je ervan uitgaan dat je op kantoor veel te maken hebt met papieren. Het is belangrijk dat je de papieren ergens kan geordend kan opbergen om het overzicht te behouden.

Hier kan je bijvoorbeeld een opbergkast voor gebruiken met brievenbakken of mappen erin. Je kan dan per onderwerp de papieren sorteren en opbergen.

Het is aan jou of je een dichte of open kast kiest voor op kantoor. Dat is helemaal aan jou. Een kast kan je natuurlijk verder gebruiken voor andere spullen dan alleen maar papieren.

Goede verlichting

Helaas is het niet elke dag zonnig in Nederland. Dit betekent dat je niet alleen op daglicht kan vertrouwen en dat je andere verlichting moet regelen voor op je kantoor.

Zorg in ieder geval voor goede basisverlichting. Dit is bijvoorbeeld een plafondlamp waarmee je de hele ruimte kan verlichten. Verder kan je ervoor kiezen om op je bureau een bureaulamp te zetten.

Dit zorgt net voor iets meer licht in het geval dat je de papieren goed moet bestuderen.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights