Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Kantoor gevonden! Hoe zit het met de verzekering?

| door

Heb je jouw ideale nieuwe kantoorruimte gevonden? Super! Waarschijnlijk ben je vooral enthousiast en heb je zin om te gaan starten in jouw nieuwe kantoorruimte.

Maar voordat je daar aan de bak gaat is het goed om even stil te staan bij de verzekeringen. Want er zijn verschillende verzekeringen die vervelende situaties weer iets aangenamer maken.

[the_ad id=’28752′]

Opstalverzekering

Vraag daarom altijd bij de verhuurder op hoe het zit met de opstalverzekering en wat deze wel en niet dekt. Een opstalverzekering dekt normaliter de schade aan een pand zelf.

Het kan hierbij gaan om schade die veroorzaakt is door inbraak, storm of brand. Niet alleen schade aan muren en vloeren valt hieronder, maar ook een keuken behoort hier vaak toe en een toilet. Het gaat hierbij eigenlijk om alle vaste onderdelen bij het pand.

Opknappen

Ga je flink investeren in het opknappen van het pand en wil je daar goed voor verzekerd zijn?

Controleer dan zeker bij de verhuurder of hij dit heeft afgesloten of dat je dit nog zelf moet regelen.

Maar dat is nog niet alles, want je gaat er ook allerlei losse spullen mee naartoe nemen en die wil je waarschijnlijk ook goed verzekeren. Hiervoor biedt een inboedelverzekering uitkomst.

Wat valt er onder inboedel?

Dat is eenvoudig, het gaat hierbij om spullen die niet vastzitten aan je kantoor. Denk hierbij aan bureaus, stoelen, laptops, computerschermen, telefoons, etc.

Ben je ZZP’er? Kijk dan eerst even hoe je privé verzekerd bent als het gaat om inboedel. Bij sommige verzekeraars ben je automatisch ook voor een deel buitenshuis of zakelijk verzekerd als dat van toepassing is.

Dat scheelt je mogelijk weer een verzekering afsluiten en scheelt dubbele kosten. Als je er privé nog niet voor verzekerd bent, sluit dan een goede zakelijke verzekering af die deze zaken verzekerd. Dan ben je in geval van diefstal en brand goed verzekerd.

Als het namelijk mis gaat heb je al genoeg ellende, dan wil je zeker niet zelf ook nog eens voor alle kosten moeten opdraaien. Voor slechts een paar euro per maand heb je dit risico afgedekt.

Vergelijken

Belangrijk is wel om even te vergelijken, de prijsverschillen kunnen best flink zijn.

Maar ook hier geldt: de goedkoopste is niet per se de beste, dus kijk ook naar de voorwaarden en wat je wel en niet verzekerd.

Kost eenmalig wat tijd, maar daarna kun je full focus op je bedrijf.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.