Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Kantoorruimte nodig? Vergeet de digitale werkplek niet!

| door

Wanneer je op zoek bent naar een kantoor, ben je waarschijnlijk bezig met het uitbreiden van je business.

Veel ondernemers betrekken hun nieuwe kantoor en beginnen meteen met cold calling: zoveel mogelijk klanten in de doelgroep bellen. Maar helaas, vaak zonder (direct) resultaat. Hoeveel beter zou het zijn als de klanten naar jou toe kwamen? 

Hiervoor kun je het beste een professionele website laten maken. Je verlengt jouw kantoorruimte dan met een digitale omgeving, waar klanten prettig ontvangen worden.

Een professionele website wordt dan ook stuk beter gevonden dan een basis website die je voor €500,- in elkaar kunt laten zetten. Ook hier geldt: kwaliteit boven kwantiteit. Want als ondernemer wil je niet verloren raken tussen de online concurrentie. Je wilt eruit springen.

Data en bedrijfsgroei

Na het laten maken van een professionele website, krijg je veel inzicht in jouw doelgroep. Hoe bewegen zij zich door jou site? Wat zijn de meest gestelde vragen?

Welke pagina’s worden goed bezocht? Allemaal vragen waar je als (beginnend) ondernemer mee zit. Bij een professionele website krijg je dit soort belangrijke data standaard aangeleverd. De belangrijkste programma’s die je hiervoor gebruikt zijn:

Google Analytics

In Google Analytics komt al het verkeer van jouw website samen. Je ziet via welke kanalen gebruikers binnen kwamen, hoelang zij op de site bleven en of er veel doorgeklikt wordt naar belangrijke pagina’s.

Handige informatie voor jou als ondernemer, want zo kun je je site blijven optimaliseren. Wil je meer verkeer naar een bepaalde landingspagina? Probeer dan eens een andere opmaak van de homepage en varieer met call-to-action buttons. 

Hotjar/Smartlook

Hotjar en Smartlook zijn beide programma’s om de sessie van een gebruiker op te nemen. Met Hotjar heb je ook de mogelijkheid om klikken te registreren, waardoor je kunt zien op welke call-to-actions het meeste geklikt wordt. 

Hele waardevolle data voor jou als ondernemer, omdat je letterlijk kunt zien wat er op jouw site gebeurt. Waar wordt geklikt? Wat is de scrolldiepte? Deze gegevens kun je inzetten om verdere bedrijfsgroei te realiseren. 

Social media

In het verlengde van de nieuwe website maak je gebruik van verschillende social media kanalen, zoals Facebook, Instagram of LinkedIn.

Jouw sociale aanwezigheid is namelijk erg belangrijk voor het bestaan van je business. Maar dat is niet het enige: per platform heb je ook uitgebreide analyse mogelijkheden.

En platformen als Facebook weten alles van hun gebruiker. Je kunt dan ook met een redelijk laag advertentiebudget veel mensen in de doelgroep bereiken.

Qua data heb je onder andere inzicht in:

  • Locatie van volgers
  • Demografie van volgers (leeftijd, geslacht etc.)
  • Wanneer zijn bezoekers online?
  • Welke posts presteren goed (video/afbeelding/blog)
  • Het bereik van de geplaatse berichten
  • Aantal videoweergaven

Door slim om te gaan met social mediakanalen en de content van jouw nieuwe website aan te laten sluiten op de wensen van de doelgroep kun jij met je digitale werkplek een hele grote stap zetten naar consistente bedrijfsgroei!

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.