Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Makelaars online marketing tip: Facebook adverteren

| door

marketing-tips-facebook

Het adverteren op Facebook kan erg effectief zijn voor makelaars.

Maar voordat ik daar meer over vertel wil ik graag een advies geven over hoe je Facebook vooral niet moet gebruiken.

En dat is belangrijk.

Omdat bijna elke makelaar op deze manier social media inzet.

[the_ad id=’28752′]

Niet doen: alleen maar aanbod door plaatsen

Facebook heeft in Nederland bijna 10 miljoen gebruikers.

Daar moet toch vast wel een huurder voor je leegstaande kantoorpand tussen zitten?

Natuurlijk.

Maar die bereik je niet door dagelijks je aanbod door te plaatsen op Facebook.

Dat vind niemand interessant.

De kans dat iemand op hetzelfde moment dat jij een locatie plaatst op Facebook een bezichtiging wilt in plannen is minimaal.

Een gok zelfs.

Wanneer is je aanbod wel interessant op Facebook?

Je aanbod is alleen interessant op Facebook op een moment.

Wanneer diegene zich in de beslissingsfase bevind.

En een bezichtiging wilt inplannen.

Een kwestie van timing dus.

Waarom Facebook adverteren effectief is

In het social media landschap biedt Facebook als enige de mogelijkheid aan om specifiek op interesses, demografische gegevens en plaats te segmenteren.

Dat komt door de grote hoeveelheid data die ze van elke gebruiker bezitten.

Als makelaar kan je hier je voordeel mee doen.

Door je aanbod te tonen aan een publiek voor wie dat relevant is.

Bijvoorbeeld.

Je bent een makelaar in Nijmegen die tweeverdieners met een HBO diploma wilt bereiken voor de koop van hun eerste woning.

Door je aanbod op deze manier in een Facebook advertentie te plaatsten bereik je direct de doelgroep.

Gebruik de power editor van Facebook

De opties om te segmenteren zijn cruciaal met Facebook adverteren.

Deze opties heb je alleen met de power editor van Facebook.

Meer weten over de mogelijkheden? Klik hier.

Of bekijk een uitgebreide stap voor stap handleiding:

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.