Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
Niet iedereen die op internet zoekt naar een nieuwe kantoorruimte wilt direct een bezichtiging in plannen. Waarschijnlijk willen zij eerst contact met de makelaar voor meer informatie, maar ook op dit onderdeel halen makelaars niet alles uit hun website.
Naast het inplannen van een bezichtiging moet “contact opnemen” ook een doel op zich zijn voor de makelaar. Vanuit dat contact kan men wellicht enthousiast worden over de dienstverlening en alsnog een bezichtiging inplannen.
In dit artikel schets ik enkele situaties van vastgoed websites die ik ben tegengekomen, en eindig met mijn advies om zoveel mogelijk contact aanvragen uit je vastgoed website te halen.
[the_ad id=’28752′]
De meest gebruikelijke manier om je bezoekers te laten weten hoe ze contact met je makelaardij op kunnen nemen is via een aparte contactpagina.
Gebruikelijk is dat deze pagina vermeld wordt in het hoofdmenu, maar het komt ook voor dat een extra verwijzing staat in de footer van de website.
De contactpagina van het Lomanhuis
In de eerste situatie werd een een link verwijzing geplaatst in de footer, maar sommige makelaars kiezen er voor om hun contact gegevens direct zichtbaar te maken aan de onderkant van hun website.
Je hoeft dan niet door te klikken naar een aparte pagina, maar de contactgegevens zijn zichtbaar in de footer van de website.
Van Kempen BOG vermeld zijn contactgegevens in de footer.
Als laatste wordt er nog gekozen om de contact gegevens bovenaan de website te vermelden (header). Een bezoeker ziet dan direct en een in oogopslag hoe deze makelaar te bereiken is.
HOOM makelaars vermeld zijn telefoonnummer bovenin zijn website.
Laat ik voorop stellen dat elke situatie een toegevoegde waarde heeft. Toch is het noodzakelijk om je contactgegevens op een aparte contactpagina te vermelden en via een link te vermelden in het hoofdmenu. Dit verwacht elke bezoeker en is het meest gebruiksvriendelijk.
Daarnaast vind ik het een toevoeging om je contact gegevens ook bovenin je website te vermelden. Het is dan in een oogopslag duidelijk hoe ze je kunnen bereiken. Eventueel met een afbeelding erbij van diegene binnen de makelaardij die contact op neemt met de klant om het nog persoonlijker te maken.
Mijn advies: Een combinatie van situatie 1 & 2.
Een belangrijke keuze, en ik adviseer sterk om beide te doen. Op deze manier dwing je de bezoeker niet om contact op te nemen via een bepaalde weg, maar bied je hem keuzevrijheid.
Iedereen heeft zijn eigen voorkeur. Daarom moet je ervoor zorgen dat je de drempel tot contactopname voor de bezoeker verlaagt. Uiteindelijk maakt het niet uit hoe ze contact op nemen… als ze het maar doen!
Enkele tips voor het vermelden van contactgegevens:
Enkele tips voor een hogere conversie van het contactformulier:
Naast de “standaard” contactmogelijkheden zijn de mogelijkheden op gebied van communicatie tegenwoordig eindeloos. Zo zou je kunnen gaan experimenteren met:
Maar bedenk wel dat hier meer tijd in gaat zitten, en je makelaardij hier op ingericht moet zijn. Deze communicatie middelen zijn alleen van toegevoegde waarde als ze ook daadwerkelijk actief in gezet worden.
Veel succes!
Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl
KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.
Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:
[su_spacer size=”10″]
En diverse vastgoedmarketing producten:
[su_spacer size=”10″]
Leave a Reply