Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
Eerder schreef ik al eens over de combinatie makelaar en social media, en het eindresultaat was op z’n zachtst gezegd teleurstellend. In een ander artikel geef ik advies over hoe je social media wel moet toepassen, maar hield er toch geen voldaan gevoel aan over na publicatie.
Waarom? Ik was een belangrijk onderdeel vergeten. Een keuze die door een makelaar waarschijnlijk vaak onbewust gemaakt wordt, maar wel een enorme impact heeft op het eindresultaat.
Ik heb het over de keuze die een makelaar bij het aanmaken van zijn social media profiel maakt. Ga het platform gebruiken op persoonlijke basis of op naam van de makelaardij? Wat verstandiger is leg ik je vandaag uit in dit artikel.
[the_ad id=’28752′]
Niet voor niets heb ik in de titel vermeld dat makelaars het wat persoonlijker moeten maken op social media. Ik geloof er niet in dat “zakelijke” accounts niet succesvol kunnen worden op social media (kijk naar @UPC en @KLM), maar zijn personaliseren het profiel wel. En dat vergeten veel bedrijven en ook makelaars vaak.
Men is actief op social media om met andere mensen te praten, en niet met bedrijven. Men wilt dus niet tegen een logo of bedrijfsnaam praten, maar met iemand die werkzaam is binnen de makelaardij.
Is je doel om meer bezichtigingen binnen te halen via social media? Zorg dan ook dat diegene die de bezichtiging gaat doen interactie zoekt met de volgers op het social media account.
De reden waarom het belangrijk is om je social media account te personaliseren zijn:
En dat zijn op social media de 3 belangrijkste onderdelen tot succes. Iemand die jou ziet als expert en vertrouwd wilt niet alleen graag een bezichtiging met je inplannen, maar daarbij is de kans dat je er een klant aan overhoud ook groot.
Om je te laten zien dat je niet alles uit social media zal halen wanneer je je verschuilt achter een logo of de naam van de makelaardij laat ik je een praktijkvoorbeeld zien:
|
Een mooi voorbeeld want eigenlijk doet Vereniging Eigen Huis bijna alles goed. Zij bieden waardevolle content waardoor ze de expert status proberen te bereiken, maar vergeten hierbij te personaliseren.
Iemand die graag advies op dit vakgebied wilt kan nieuwsgierig worden naar aanleiding van het artikel, maar zal zich snel afvragen: wie is deze expert en hoe kan ik in contact komen met deze persoon?
Bellen naar het algemene nummer een optie? De kans is klein dat zij van een specifiek artikel kan noemen wie het geschreven heeft. Op te lossen door direct kenbaar te maken wie het stuk geschreven heeft, en te laten zien wie dit Twitter account beheerd.
De noodzaak om je social media profiel persoonlijker te maken is nu hopelijk een stuk duidelijker, maar hoe kan je dit het beste aanpakken? Je hebt de volgende opties:
Enkel een naam van afzender noemen in je berichtgeving is dus niet voldoende. Je volgers willen een visueel beeld krijgen met de persoon met wie zij praten.
Ik adviseer de volgende opties bij het opzetten van je social media profiel:
Alle opties zijn prima omdat het duidelijk is voor de volger met wie ze communiceren. Wanneer dat duidelijk is dan is je doel bereikt.
Natuurlijk zijn er ook goede voorbeelden te vinden van makelaars die personalisatie al toepassen op social media, en zelfs op hun website!
Geert Bröring, Bröring Makelaars
Geert Bröring laat hier niet alleen zijn gezicht zien, maar maakt ook slim gebruik van branding in zijn profielfoto!
Ook op de website van Bröring Makelaars is direct duidelijk wie de makelaar is. Top!
Peter Broer, MAC3PARK
Ook Peter Broer van MAC3PARK heeft dit principe goed begrepen! Op zijn Twitter profiel is direct duidelijk met wie je communiceert.
Wanneer je een bezichtiging wilt inplannen bij MAC3PARK is het direct duidelijk met wie je dat kan doen. Super!
Ik heb niets toe te voegen aan deze voorbeelden behalve dat zij dit erg goed hebben opgezet. Hopelijk volgen meer makelaars dit voorbeeld!
Iets waar ik de komende tijd mee ga experimenteren op Twitter is video. Niet het plaatsen van een video waarbij ik tegen al mijn volgers praat, maar specifiek een reactie in plaats naar een specifiek iemand.
In plaats van te reageren met tekst reageer je dus door middel van video. Een stap verder in het personalisatie proces, en nog geen enkele makelaar zien doen (kans!).
Volg het voorbeeld van Gary
Iemand die het wel regelmatig doet (en met succes) is Gary Vaynerchuck. Een voorbeeld hiervan vind je hieronder:
|
Veel succes!
Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl
KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.
Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:
[su_spacer size=”10″]
En diverse vastgoedmarketing producten:
[su_spacer size=”10″]
Leave a Reply