Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Naast je kantoor ook je website in de etalage zetten?

| door

Intrekken in een nieuw kantoor is altijd een spannend moment. Of het nu je eerste stap op het ondernemerspad is of je bestaande bedrijf groeit en verhuist naar een nieuw onderkomen. Voor een nieuwe website geldt eigenlijk grotendeels hetzelfde.



Er is een parallel te trekken tussen verhuizen naar een nieuw kantoor en het laten ontwikkelen van een nieuwe website. Ten eerste past hetgeen je nu hebt je niet meer.

Je kantoor is te klein geworden, je website technisch of contentmatig verouderd. Daarom ben je toe aan iets nieuws, iets groters, iets moderners.

Digitale housewarming

Waar je bij een nieuw kantoor meestal een opening houdt, doe je dat bij een website eigenlijk nooit. Beter kun je je website in de schijnwerpers zetten door de content die je met de wereld wilt delen extra te promoten. Hiervoor heb je een aantal online marketing mogelijkheden. Ten eerste kun je aan de slag gaan met linkbuilding.



Linkbuilding is het op een andere website promoten van jouw content. Op deze andere website wordt dan een linkje naar jouw content geplaatst omdat deze ook voor de lezers van deze website relevant is. Een voorbeeld hiervan is informatie over draglineschotten. Draglineschotten zijn tijdelijke wegverhardingselementen.

Wanneer je bijvoorbeeld een website hebt waar veel informatie over nieuwbouwprojecten te vinden is, kun je zelf een stukje over draglineschotten schrijven of je linkt naar een veel uitgebreider artikel op een andere website. Andersom kan het ook.

Als verkoper van draglineschotten kun je veel content schrijven over nieuwbouwprojecten, maar je kunt ook jouw content over je core business aanbieden aan websites die al een publiek aan geïnteresseerden opgebouwd hebben. Dit heet een linkruil en komt de SEO-score van beide websites normaal gesproken ten goede.

Presenteer jezelf, ook je kantoor, op social media

Naast linkbuilding bieden de social media die we allemaal bijna dagelijks gebruiken een mooi podium om jezelf, je website en je kantoor te presenteren. Een goede social media strategie met een doordachte contentkalender draagt bij aan het succes van je website.

Focus je daarbij vooral op een goede mix van posts die je plaatst. Mensen volgen je op social media niet om alleen maar commerciële boodschappen te ontvangen. Zorg voor een goede mix van boodschappen. Deel content die interessant is voor je doelgroep.

Dat mag natuurlijk tot doel hebben dat mensen een conversie maken op je website, maar ook human interest artikelen zoals de werkdag van één van je medewerkers, het tienjarig jubileum van de receptioniste die elke gast in je kantoor even warm welkom heet en de geboorte van de zoon van de boekhouder doen het vaak ook heel goed op social media.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights