Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Orde in je kantoor

| door

Voor veel kantoren waar gewerkt wordt, geldt dat er vaak veel dossiers of andere soorten papier bij het werk worden gebruikt.

We kennen allemaal de scenes uit de films, waarin de baas met een enorme stapel dossiers naar het kantoor van de werknemer loopt en deze stapel bovenop de grote hoop legt die ontstaan is na de vorige bezoekjes van de baas, en de werknemer overweldigd door de ellendige hoop papieren achterblijft.

Ondanks dat veel dossiers en bestanden tegenwoordig online worden ingedeeld en opgeslagen, blijven toch ook papieren gegevens gebruikt worden, zoals bij contracten et cetera.

Archiefkasten

De makkelijkste oplossing voor het probleem van de papierhoop op je bureau, is het aanschaffen van een archiefkast.

Een kast, speciaal ontworpen voor mensen die hun dossiers geordend willen bewaren en zo niet in de knoop komen door de grote hoeveelheid.

Met een blik in de archiefkast, die verschillende lades telt waar je voor verschillende onderwerpen je papieren kwijt kunt, vind je gemakkelijk waar je naar op zoek bent en hoef je niet beginnen te graven in de mappen op je bureau, op de grond of in de prullenbak.

Omvang

Omdat de archiefkasten meestal speciaal ontworpen zijn voor kantoren, zijn ze qua omvang ideaal.

Ze zijn niet te hoog; ze moeten immers wel staand in het kantoor passen, en ook is een grote hoogte niet praktisch om je zware mappen neer te leggen.

Van binnenin zijn de kasten verdeeld in een laag of vier, waar je zelf je mappen en eventuele naambordjes op kan zetten om een geordende blik in je werk te krijgen.

Ruimte

Het neerzetten van een archiefkast klinkt dan misschien als een grote hap uit de ruimte die jouw kantoor biedt, maar door de inhoud van de kast goed te gebruiken creëer je op andere plekken in het kantoor weer extra ruimte.

Zo kun je meer spullen kwijt op je bureau, kan een eventueel kleiner ladekastje voor papieren weg en zorg je er met een papierbak naast de archiefkast voor dat er geen oud-papier meer door het kantoor slingert.

Een ideale inrichtingshulp voor je werkplek dus.

Prijzen

Voor een gemiddelde archiefkast betaal je bij een meubelgiganten zo’n €120,-.

Dat lijkt een groot bedrag, maar voor de praktische hulp en innerlijke rust die de kast voor een groot aantal jaren kan bieden, valt het wel weer mee.

Meestal is het zelfs nog zo dat de archiefkast van de voorganger nog is blijven staan, en je dus voor niks een ideale hulp hebt voor op de werkplek.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.