Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Overzicht in de chaos creëren

| door

Op de werkvloer werk je altijd wel aan een project, of deze nou klein of groot is. Als je gevraagd wordt om een project te beginnen, moet je aan de opdrachtgever kunnen aangeven wanneer het project klaar is.

Je kunt een schatting maken, maar het is beter om dit gelijk zo strak mogelijk te hebben. Een manier om dit te doen, is door het maken van een project planning. Dit kost even wat tijd, maar deze tijd wordt uiteindelijk weer terugverdiend, omdat alles soepel loopt.

[the_ad id=’28752′]

Met meerdere tegelijk aan het werk

In sommige projecten ben je afhankelijk van andere. Dit kunnen directe collega’s zijn, of externe medewerkers. Hiervoor is het handig om een online project planning te gebruiken, waar iedere betrokkenen kan inloggen.

Zo kun je zien van elkaar wat de taken zijn en wie een deel oplevert. Zo kan je elkaar direct aanspreken. Dit verbeterd de kwaliteit en productiviteit van de projecten

De voordelen van een online planning

Het voordeel van online werken kunnen we heel makkelijk houden; een goede planning levert geld op. Je weet precies wie wat doet en wat de belangrijke data zijn.

Zo kun je veel sneller communiceren en kan je allemaal aan de slag. Geen tijdrovende spreadsheets meer of lange vergaderingen en kilometers lange e-mailtjes.

Een online planning past zich namelijk constant aan dus jij en je mede projectpartners zijn door deze online planning variant altijd up-to-date van de planning en hoe ver iedereen is.

De aandachtspunten

Als je een projectplanning maakt, zijn er altijd enkele aandachtspunten. Sommige zaken lijken onbelangrijk, waardoor ze snel vergeten worden.

Dit zijn punten waar je later in je planning tegenaan kan lopen, waardoor er alsnog vertraging plaatsvindt.

  • Neem voldoende tijd op voor een besluitvorming. Het is onrealistisch om te denken dat je bij elk contact binnen een dag antwoord hebt. Het kan even duren voordat er een besluit is genomen, omdat er bepaalde informatie moet plaatsvinden.
  • Transport kan soms langer duren dan gepland.
  • Hou rekening met de tijd van het jaar. Je kunt last hebben van de bouwvak, schoolvakanties of feestdagen. Helemaal als je met het buitenland samenwerkt is het verstandig om dit van te voren te controleren.
  • Overleggen met verschillende partijen moeten ingecalculeerd worden. Zeker als je afhankelijk bent van externe partijen.

[su_spacer size=”10″]

Maar hoe plan je dit in, zonder dat de planning overdreven uitloopt? De makkelijkste en meest voorkomende manier, is om voor alle activiteiten 10% meer tijd in te plannen dan je zelf zou inschatten.

Laat een planning controleren

Als je meerdere dagen bovenop een planning zit, kan het zijn dat je dingen over het hoofd ziet.

Laat de planning dus controleren door iemand die niet in het projectteam zit. Misschien bedenkt diegene nog dingen die je écht nog moet opnemen in je planning.

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights