Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Tijd besparen als ondernemer: 5 ideeën

| door

Je hebt het er als ondernemer maar druk mee, en af en toe baal je zelfs dat er maar 24 uur in een dag zitten.

Gelukkig zijn er allerlei slimme oplossingen, toepassingen en apps die ervoor zorgen dat jij meer uit je dag haalt, en minder snel tijd tekort komt.

Zo houd je uiteindelijk meer tijd over om jezelf te focussen op je onderneming, en meer energie om ook echt te genieten van het ondernemerschap. Hoe je dat dan doet, vertellen we je natuurlijk graag.

1. Gebruik de verloren tijd

Hoeveel tijd verliezen we wel niet aan het reizen van locatie A naar locatie B? Wat als je die tijd nu eens niet op de fiets of achter het stuur doorbracht, maar daadwerkelijk kunt gebruiken om te werken?

Juist, dat zou wel erg handig zijn. Door een privé chauffeur in te schakelen zorg je ervoor dat die reistijd niet langer verloren gaat aan het tellen van de auto’s om je heen, maar actief en efficiënt ingezet kan worden voor je onderneming.

2. Online boekhouden

Het wekelijks of zelfs dagelijks bijhouden van je boekhouding kost natuurlijk ontzettend veel tijd.

Deze tijd kun je besparen door de boekhouding uit te besteden of te automatiseren. Er zijn tientallen verschillende online boekhoudprogramma’s op de markt die het bijhouden van je boekhouding een stuk makkelijker maken.

Zo kun je facturen en bonnetjes bijvoorbeeld inscannen, en worden deze automatisch klaargezet voor je uiteindelijke btw-aangifte.

3. Ritadministratie automatiseren

Heb je een zakelijke auto die je ook weleens privé gebruikt? Dan kan het bijhouden van de ritadministratie een tijdrovende klus zijn.

Iedere keer weer nieuwe ritten toevoegen aan een excel bestand kost veel tijd. Gelukkig zijn er verschillende apps die dit automatisch voor je doen.

Enkele van deze apps werken met een gps-functie, waarbij ritten van bijvoorbeeld werk naar huis ook nog eens makkelijk herkent worden en direct onder de juiste categorie gezet worden.

4. Een CRM-systeem

Als zelfstandig ondernemer ben je veel tijd kwijt aan het organiseren van je klantenbestand.

Iedere keer moet je weer in tientallen documenten duiken om te kijken wat je precies voor welke klant hebt gedaan, welke diensten deze klant afneemt en of alles wel op tijd betaald is.

Door een CRM-systeem aan te schaffen kun je al deze informatie in een makkelijk overzicht bewaren zonder er al te veel tijd in te hoeven steken.

5. E-mailmarketing

Je hebt vast wel eens van applicaties als Mailchimp gehoord; programma’s die je e-mailmarketing een stuk makkelijker maken.

Stuur je e-mails automatisch, en krijg daarnaast ook nog eens een heads-up wanneer een van je klanten jarig is!

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights