Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
De nieuwe generatie kijkt toch bijna geen TV meer? Ik hoorde het laatst iemand zeggen vanwege alle content die er op internet te consumeren is en initiatieven zoals Netflix.
Persoonlijk ben ik de afgelopen paar jaar veel minder TV gaan kijken, maar mijn vrienden doen dit nog wel regelmatig. Maar wel op een heel andere manier waarop adverteerders hopen ben ik bang…
[the_ad id=’28752′]
Als adverteerder op TV hoop je natuurlijk dat je reclame bekeken zal worden en aanzet tot aankoop. Echter is in de realiteit bij de nieuwe generatie het tegenovergestelde het geval.
Wat ik namelijk in de praktijk zag wanneer ik in gezelschap was van vrienden, was dat zodra ze door hadden dat het reclame blok begon er direct de smartphone erbij gepakt werd.
De reden hiervoor is onbelangrijk, maar een feit is dat zij direct afgeleid waren en de TV reclame niet het gewenste effect heeft.
Welk percentage dit van alle kijkcijfers op TV dit zullen doen heb ik niet, maar ik verwacht dat dit in de toekomst alleen maar zal toe nemen.
Iets om in het achterhoofd te houden wanneer je van plan bent om veel geld uit te geven aan een dure TV reclame.
En het is niet dat ik deze conclusie trek binnen een groep van 4 mensen of iets dergelijks. Gary Vaynerchuck sprak er onlangs in een van zijn YouTube video’s ook al over, en ben er onlangs eens op gaan letten.
Nu is voor mij de stap om mijn smartphone erbij te pakken misschien nog kleiner dan mijn leeftijd genoten (omdat ik behoorlijk actief ben op social media), maar ik herken mijzelf ook in dit gedrag.
Niet alleen is het op internet zo dat een gebruiker letterlijk een advertentie kan blokkeren door middel van een adblocker, maar is deze nieuwe generatie van nature al immuun voor reclames.
Natuurlijk blijven er altijd een groep mensen aandachtig kijken naar reclames. Ook de aandacht van de nieuwe generatie gaat niet alleen naar een smartphone, maar dan zal je reclame wel relevant moeten zijn.
Daarnaast zal je als ondernemer altijd aanwezig moeten zijn waar je doelgroep actief is. Dat is tegenwoordig niet meer op een plek, en daarom zal je ook aanwezig moeten zijn op meerdere plekken.
Wanneer deze trend zich meer gaat ontwikkelen in de toekomst zou ik mijn geld niet meer spenderen aan TV reclames.
Producenten kunnen dan mooie cijfers voorschotelen, maar wanneer je reclame door de kijker niet zal worden geconsumeerd heb je er niets aan.
Blijf jij nog aandachtig zitten voor TV reclames?
Succes!
Danny Verhoeven
KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.
Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:
[su_spacer size=”10″]
En diverse vastgoedmarketing producten:
[su_spacer size=”10″]
Leave a Reply