Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
Wij leven momenteel in een tijdperk waar je 24 / 7 bereikbaar kan zijn. Dat is soms erg handig en leuk, maar voor ondernemers vaak niet effectief.
Zo heb ik er voor gekozen om telefonisch nauwelijks bereikbaar te zijn. De reden hiervoor ga ik je in dit artikel uitleggen.
[the_ad id=’28752′]
Als ondernemer draait alles om productiviteit. Je wilt dingen gedaan krijgen in je werkdag, en daarbij kan je niet continu gestoord worden door telefoontjes.
Maar behalve een stoorzender kleeft er nog een ander nadeel aan het altijd telefonisch bereikbaar zijn.
Diegene die je belt doet dat met een reden. Vaak willen zij iets van je, en het liefst willen ze dat het nu gebeurd.
Dat betekent dat je in de meeste gevallen er extra werkzaamheden bij krijgt bovenop de werkzaamheden die belangrijk zijn voor vandaag.
Sterker nog. Waarschijnlijk geef je diegene een antwoord als: “Ik heb het eigenlijk druk, maar ik plan dit wel even tussendoor. Goed?”.
En daar ga je als ondernemer de fout in. Want als je dat voor 5 telefoontjes gaat doen, kom je niet meer aan de werkzaamheden van vandaag toe.
Dat valt reuze mee. De mensen die mij voor het eerst bellen worden namelijk dezelfde dag nog terug gebeld, maar wel wanneer het mij het beste uit komt.
Zo heb ik 2 tijdstippen in mijn werkdag vol gepland om mensen terug te bellen nadat mijn werkzaamheden zijn afgerond.
Op deze manier houd ik iedereen tevreden, en gaat het niet ten kosten van het afronden van mijn dagelijkse werkzaamheden.
Sinds ik op deze manier werk is mijn productiviteit enorm gestegen. Het werkt een stuk prettiger wanneer je volledig kan concentreren om een bepaalde taak zonder stoor zender.
In mijn geval was het ook nog eens zo dat ik niet goed kon concentreren vanwege het idee dat ik ieder moment door iemand gebeld kon worden.
Een gedachte die ik maar lastig kon verzetten, maar mij dus wel onbewust van mijn werkzaamheden af hield.
Toch besef ik tijdens het schrijven van dit artikel dat veel ondernemers dit absoluut niet los kunnen laten. Er zijn waarschijnlijk 101 redenen te bedenken waarom jij altijd telefonisch bereikbaar moet zijn.
Echter kan ik je vertellen wanneer je werkzaamheden niet afrond terwijl je dat wel beloofd hebt, je daar meer boze klanten aan over zal houden.
In principe geef je iemand die de telefoon pakt voorrang op een andere klant waar je werkzaamheden voor moet verrichten.
Na het schrijven van dit artikel heb ik een aantal concrete tips:
Succes!
Danny Verhoeven
KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.
Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:
[su_spacer size=”10″]
En diverse vastgoedmarketing producten:
[su_spacer size=”10″]
Leave a Reply