Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Waarom je mij beter niet kan bellen…

| door

Wij leven momenteel in een tijdperk waar je 24 / 7 bereikbaar kan zijn. Dat is soms erg handig en leuk, maar voor ondernemers vaak niet effectief.

Zo heb ik er voor gekozen om telefonisch nauwelijks bereikbaar te zijn. De reden hiervoor ga ik je in dit artikel uitleggen.

[the_ad id=’28752′]

Stoorzender zorgt voor minder productiviteit

Als ondernemer draait alles om productiviteit. Je wilt dingen gedaan krijgen in je werkdag, en daarbij kan je niet continu gestoord worden door telefoontjes.

Maar behalve een stoorzender kleeft er nog een ander nadeel aan het altijd telefonisch bereikbaar zijn.

Diegene die je belt doet dat met een reden. Vaak willen zij iets van je, en het liefst willen ze dat het nu gebeurd.

Huidige werkzaamheden blijven liggen

Dat betekent dat je in de meeste gevallen er extra werkzaamheden bij krijgt bovenop de werkzaamheden die belangrijk zijn voor vandaag.

Sterker nog. Waarschijnlijk geef je diegene een antwoord als: “Ik heb het eigenlijk druk, maar ik plan dit wel even tussendoor. Goed?”.

En daar ga je als ondernemer de fout in. Want als je dat voor 5 telefoontjes gaat doen, kom je niet meer aan de werkzaamheden van vandaag toe.

Maar zo verlies je toch omzet?

Dat valt reuze mee. De mensen die mij voor het eerst bellen worden namelijk dezelfde dag nog terug gebeld, maar wel wanneer het mij het beste uit komt.

Zo heb ik 2 tijdstippen in mijn werkdag vol gepland om mensen terug te bellen nadat mijn werkzaamheden zijn afgerond.

Op deze manier houd ik iedereen tevreden, en gaat het niet ten kosten van het afronden van mijn dagelijkse werkzaamheden.

Werkt een stuk prettiger

Sinds ik op deze manier werk is mijn productiviteit enorm gestegen. Het werkt een stuk prettiger wanneer je volledig kan concentreren om een bepaalde taak zonder stoor zender.

In mijn geval was het ook nog eens zo dat ik niet goed kon concentreren vanwege het idee dat ik ieder moment door iemand gebeld kon worden.

Een gedachte die ik maar lastig kon verzetten, maar mij dus wel onbewust van mijn werkzaamheden af hield.

Bang voor boze klanten?

Toch besef ik tijdens het schrijven van dit artikel dat veel ondernemers dit absoluut niet los kunnen laten. Er zijn waarschijnlijk 101 redenen te bedenken waarom jij altijd telefonisch bereikbaar moet zijn.

Echter kan ik je vertellen wanneer je werkzaamheden niet afrond terwijl je dat wel beloofd hebt, je daar meer boze klanten aan over zal houden.

In principe geef je iemand die de telefoon pakt voorrang op een andere klant waar je werkzaamheden voor moet verrichten.

Conclusie

Na het schrijven van dit artikel heb ik een aantal concrete tips:

  • Laat je niet telkens onderbreken door spontane telefoon oproepen
  • Zet je telefoon op stil (of ‘niet storen’ op iPhone)
  • Spreek een duidelijke voicemail in dat klanten dezelfde dag terug gebeld worden (en doe dat ook!)
  • Plan een vast moment in je werkdag wanneer je iedereen in een keer terug belt

Succes!

Danny Verhoeven

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.