Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Wat heb je allemaal nodig in je kantoor?

| door

Een kantoor is ontzettend fijn, want je kunt daar in je eigen tempo met je werk bezig zijn. Ideaal dus, wanneer jij thuis de ruimte hebt een kantoor te realiseren voor jezelf.

Alleen, welke spullen heb je nou echt nodig in je kantoor, om productief te blijven en niet telkens afgeleid te worden? Wij geven je in dit artikel een aantal tips.

Zorg voor de juiste meubels in je kantoor

Een kantoor is niks zonder de juiste kantoormeubels, en dus is het belangrijk dat je hier goed over nadenkt. We beginnen uiteraard met een goed bureau en een ergonomische bureaustoel, want zonder deze twee meubels kun je je werk niet op de juiste manier doen.

Wil je niet de hele dag zitten, dan zou je ook kunnen kiezen voor een zit-sta bureau. Zorg ervoor dat de bureaustoel comfortabel zit en de juiste hoogte voor je heeft. Bij het bureau is het belangrijk dat de bureaustoel er goed bij kan, niet dat bijvoorbeeld de armleuningen niet onder het bureau kunnen. Daarnaast moet het bureau ook groot genoeg zijn voor al jouw kantoorspullen.

Heeft het bureau geen lades? Dan zou je een ladeblok aan kunnen schaffen. Erg handig, want zo heb je een plek om alle kleine spullen netjes in op te bergen en voorkom je dat het al snel een rommeltje wordt. Naast een bureau en een bureaustoel doe je er ook goed aan een kast aan te schaffen voor je mappen, papierwerk en boeken, en eventueel nog een tafel en stoelen voor een zitplek, afhankelijk van hoe groot de ruimte is.

Denk aan de juiste artikelen voor je werk

Naast de nodige meubels heb je uiteraard ook kantoorbenodigdheden nodig. Denk hierbij niet alleen aan een agenda en een duidelijke planner voor je opdrachten en deadlines, maar ook een aantal goed schrijvende pennen, notitieblok, post-its, paperclips, een nietmachine, perforator en markers. Uiteraard is dit wel afhankelijk van het werk dat je doet, maar het is goed voor jezelf op te schrijven wat je precies nodig hebt. Dit kun je vervolgens heel eenvoudig in één keer aanschaffen zodat je alles in huis hebt en direct aan de slag kunt gaan.

Heb je een webshop en moet je regelmatig spullen verzenden? Dan is het zeker aan te raden voldoende verpakkingsmateriaal, enveloppen, etiketten en andere verzendaccessoires aan te schaffen. Je wilt immers niet dat een klant langer moet wachten omdat jij vergeten bent nieuw verpakkingsmateriaal te bestellen.

Denk daarnaast ook na over je printer, inclusief inkt en printpapier, een scanner, eventueel een vaste telefoon en een koffiemachine of watertap. Op die manier heb je alles in je kantoor staan wat je nodig hebt, en hoef je niet telkens naar de keuken toe om iets te pakken, want dit kost tijd.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.