Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Wat moet je hebben in een goed kantoor?

| door

Als je een bedrijf hebt, dan is het belangrijk dat je een mooie ruimte hebt waar je je werkzaamheden goed kunt verrichten. Je wil hier je dingen goed kunnen doen, alles moet af zijn en je werknemers, als je die hebt, moeten zich hier prettig voelen. Het moet van alle gemakken voorzien zijn en dat is nog best een uitdaging.

pexels max vakhtbovych 6077368

Als je daar al achter bent gekomen, ben je ons al een stap voor. Wist je dit nog niet, dan ben je je er nu bewust van. Hoe dan ook; het is lastig, dat gaan we niet ontkennen. Het is ook compleet afhankelijk van de omstandigheden van het geval en daarom kunnen we niet alles precies voor je voorkauwen.

Wat we wel kunnen doen, is je informeren over wat je in grote lijnen nodig hebt voor een goed kantoor. Dit doen we maar al te graag en daar beginnen we daarom maar ook lekker snel mee. 

Verlichting

Dit onderschatten de meeste mensen echt en dat zie je ook wel goed terug in de meeste kantoren. Sommige kantoren zijn nog zo mooi ingericht of zien er heel mooi uit van de buitenkant, maar hebben veel te fel, veel te weinig of veel te lelijke verlichting.

Dit kan heel goed voorkomen en dat doet het dan ook in veel kantoren, maar het is simpelweg niet nodig. Led 3-fase railspots helpen je al een heel eind op weg, maar denk ook aan simpele bureaulampjes. Daarnaast is het ook goed om te spelen met natuurlijke verlichting. Maak gebruik van de (positionering van de) ramen.

Toch is het goed om in ieder geval de basis zoals de led railverlichting, op orde te hebben. Als je dit hebt geregeld, dan ben je in ieder geval een heel eind. Het kan aan te raden zijn om hierover advies in te winnen van experts, dan profiteer je het meeste van wat mogelijk is. 

Essentials

Naast het feit dat verlichting vrij essentieel is, is meer dat wel. Waar moet je dan aan denken? Nou, bijvoorbeeld aan dingen als bureaus en dergelijke. De essentials zijn in wezen alles wat mensen echt nodig hebben om te kunnen werken.

Afhankelijk van je bedrijf en de kenmerken hiervan kan dat dus behoorlijk uiteenlopen. De crux is dat je er voor moet zorgen dat alles klopt. Een in hoogte verstelbaar bureau, laptop stands, goede schermen, een lekkere, ergonomische bureaustoel, een printer en ga zo maar door; probeer in kaart te brengen wat je allemaal nodig hebt en maak hier een lijstje van.

Vraag aan iemand of hij of zij kan meekijken, de kans is groot dat je wat dingen vergeten bent. 

Kleuren

Daarnaast moet je gaan spelen met kleuren. Net als met het interieur van een huis, is dit ook belangrijk in een kantoor. Mensen moeten gestimuleerd worden door hun omgeving om aan het werk te gaan en een interieur draagt hieraan bij.

Kijk goed naar wat je kunt doen en hoe je dit kunt doen, een interieurstylist inschakelen is waarschijnlijk een goede keuze.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights